fredag, februari 05, 2010

Semesterdia...

...är ju aldrig kul att plågas med. Ååå, minns ni dessa ändlösa kvällar i nedsläckta vardagsrum med dia efter dia.

MEN!

Det här är ju någonting heeeeeeelt annat! Mina vänner, låt mig presentera:

Semesterbilderna

Ja alltså okej... Lite oroade får jag erkänna att vi blev när vi landade i Grenoble och möttes av... grönt. Grönt grönt grönt vart man än såg. Och värme!


Men det bättrade sig i takt med att åksjukan tilltog...
Man kan väl säga som så här, att bussresan upp för berget var så där (här skulle det ha vart en sån där kul gubbe som lägger en grön spya, men ni fattar?)


Glömde jag säga att vi varit på skidresa?


Vi har sett en del andlöst vackert...


...och en del... eh... märkligt?


Det var gött väder i dalen...

...både med och utan Cappuccino.


Utsikten kanske kunde varit liiiiite bättre. Men men. Jag var på mitt allra mest ödmjuka humör hela veckan, så jag kände inte för att klaga just den veckan ;)


Lagom muntert när det var dags för hemresa!

Japp. Då var diashowen avklarad. Vi har blivit glada igen, men jag skulle väl inte bli jätteledsen om jag vore tvungen att åka tillbaka. Bara Emil fick följa med. Och Trollis. Och Dallas förstås. Klart, det vore ensamt utan Birger och Villgott. Hmm... jag får ta mig en funderare på detta.

4 kommentarer:

Irene sa...

Alltså! Jag är ju skåning och således paniskt förskräckt för det där med skidor på fötterna. I synnerhet om det går utför. Det går liksom inte att komma från att det är halt, går fort och är helt okontrollerbart. Men om man lyckas bortse från det, så är det vackra bilder och en fantastisk miljö!

Mycket bättre än 2 timmars diabildsförevisning av grisfest på Mallorca.

Lotti sa...

Ah! En oinvigd!! Allts det är ju liksom så här att det är själva halet, fortet och okontrolleret som är tjusningen! Sen finns det ju ypperligt välpreparerade gröna backar som man kan liksom gliiiida nerför i alldeles kontrollerad takt och utan missöden.

Fast... det är förstås inge kul ;)

ann-louise.ryrvik@canis.se sa...

Härliga bilder!!!!


(Du har en award att hämta hos mig om du vill....)

Ann-Louise sa...

Hoppsan, det blev lite konstigt där med mailadressen.... Så går det när man pratar med gubben samtidigt som man skriver.. :-)