söndag, februari 21, 2010

Nu ska vi ut på rövarjakt!

Klockan är tjugo över sex. Jag är klar att möta snökaoset. Det är tre kilometer djupsnö till bilen och jag gör mitt allra bästa för att hålla kämpaglöden vid liv. Det är bra träning :D Herregud, vem går inte upp halv sex på en söndag?! Irene gör det, och kan hon kan väl jag!

Tur för mig att jag har en hovis som (snällt) går upp och en Emil som (högst motvilligt) passar på att motionera sig lite. Hade kunnat bli läskigt om jag varit alldeles ensam i mörkret.

Nej. Dags att ge sig av. Hoppas stora vägen är plogad.

8 kommentarer:

Kicki sa...

Hoppas det gick bättre att ta sig till jobbet idag!

Irene sa...

Visserligen är jag morgonpigg, men jag tror inte ens mitt morgonhumör hade stått pall för tre kilometers pulsande i djupsnö för att komma till jobbet.

Du har min djupt kända respekt!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Usch, less på snökaos nu! Ändå har ju vi klarat oss rätt bra här i Sundsvall den här svängen.

Lotti sa...

Kicki- jojomen! Lena kom upp i stridsvagnen och sen körde vi plattan i mattan genom drivor som gick över motorhuven. Wooohooo :D

Irene- Jaså... morgonhumöret har sina svagheter ändå ;)

Ingela- Neeeeejje. Det är VITT OCH VACKERT! Hi hi.

Jeanette och Dino sa...

Nu har jag läst inlägg INNAN jag såg ditt svar och hade därför tänkt skriva:
"ÅHÅ! Han är halvt lapphund, då är det därför han inte är så gosig!"
Men nu hade du redan berättat det för mig såg jag, så då verkar det inte lika smart att skriva den meningen... ;)

Åsa sa...

Nu Lotti råkar det ju vara så här att Alice har en duschgalen mor som duschar varmt varmt varmt varje gång hon ska göra ngt med sin dotter så att fogarna mjuknar lite. He he. Tänk dig då du, när du har närmare 95 grader i ditt pekfinger (ja jag vet, liten överdrift kanske). Vilken temp är vattnet du känner på då när det är = fingret...??? *mutter* insåg just detta häromdagen... HEJJA BADTERMOMETER!!! (och hejja en meter snö också. Det ger mkt muskler för Lotti. Hi hi)

Bitte sa...

Eftersom du inte skrivit sedan du gav dig av: kom du bort? Ligger du i någon snödriva och väntar på att vi ska komma och gräva fram dig. Och: vilka rövare är väl ute och rövar i sånt väder. För övrigt tycker jag att Irenes morgonvanor bör förbigås med tystad; dom är osunda.

Lotti sa...

Jeanette- nae, men jag har inte så höga krav på intelligensnivå i kommentarsinnehållet. Huvudsaken att det skrivs kommentarer, för det är ju det roligaste med att blogga :)

Åsa- alltså, nä. Nä. Ha ha. Näe.

Bitte- Vilka rövare? Ja, det är älgrövare och harrövare och rådjursrövare och sorkrövare och sen har vi ju såklart bigfoot. Som man ju som alla vet ska akta sig för. Och okej, nog sagt om Irenes morgonhumör. För idag i alla fall.