tisdag, februari 16, 2010

Akut brist på tjo och tjim i den här bloggen

Jag sitter här på kontoret. Med ambitionen att jobba. Jag har massor att göra och borde verkligen jobba. Istället sitter jag och stirrar på telefonen som aldrig ringer. Och nu är klockan över 11, ingen har ringt och det betyder att Emil inte ska få komma hem idag heller. Tre dagar i rad har veterinären sagt att imorgon får han nog gå hem. Tre dagar i rad har telefonen varit förbannat tyst mellan 10 och 11.

Alltså, är det verkligen okej?? Jag betalar astronomiska summor för att min hund ska få vård. Och med tanke på att det är så fruktansvärt dyrt att få vård för ett djur, borde det inte finnas utrymme för lite service där också? Systemet är som följer: OM djuret ska få gå hem på den aktuella dagen så ringer en djursjukvårdare på förmiddagen mellan 10 och 11 och gör upp om en tid för hämtning. OM ingen ringer betyder det att en veterinär ringer mellan 13 och 16. Så FÖRST ska man sitta som en zombie och stirra på telefonen på förmiddagen. När telefonen förblir tyst ringer man såklart själv eftersom man så innerligt hoppas att det bara betyder att de är lite extra stressade. Där får man beskedet att det är så många som ringer så man ska ringa senare. När man sedan till slut eventuellt får tag på dem är informationen att djuret inte är med på hemgångslistan. Man får inte veta varför, bara att man får en två timmars frist innan man ska sitta och stirra på telefonen i TRE TIMMAR till. Det hela avslutas naturligtvis med att man, 16.05 återigen ringer själv och tjatar.

Igår sa veterinären att han är pigg, glad (??) och diarrélös (fast?- jag väntar fortfarande på besked där) sedan i lördags, men att såret blir mer rött och svullet. Är det nå´ resistent skit som sitter i det där såret eller? Och VAR kommer de bakterierna ifrån i så fall???

Nej, jag deppar ihop alldeles...

1 kommentar:

Irene sa...

Man kan verkligen inte begära tjo och tjim när ens vovve är på sjukhus - det är ju oerhört frustrerande att inte VETA, att inte få besked. Det finns inget som är så vedervärdigt som att gå och glo på en icke-ringande telefon. Man försöker hypnotisera den till att ringa (om jag inte tittar på den på 5 minuter så ringer de... om jag låtsas som om jag är upptagen med något annat så ringer de... om jag inbillar mig att klockan inte alls är 10 ännu så ringer de...). Men inte farao hjälper det.

Kan bara skicka en hållen tumme. Två förresten.

Jag har självsvåldigt bestämt att det nog heter odiarréig. Fast jag kan ha fel.