tisdag, februari 23, 2010

Nummer två!

Det här är nog det absolut bäst underbyggda och genomtänkta beslut jag tagit i mitt liv. Eller i alla fall de senaste fem åren. Ett beslut som vuxit fram under ett års tid, en plan som nu ska sättas i verket. Vi ska få en ny familjemedlem. 6 månader liten kattpojke som hälsade mig genom att gnugga näsan mot min kind, spinna och kliva upp på min axel. Då sa katthemsföreståndarinnan att jag kunde få se några till, förstår ni så dumt!

Han blev övergiven av sin familj. Nu ska han få en ny och Trollis ska få en kompis. Om Emil mår bra, är schysst i magen och veterinären tycker att såret läkt färdigt får han flytta hit i helgen. Annars väntar vi till nästa vecka. Jag vill inte utsätta Emil varken för stress eller risken för en kattklo i operationssåret.

Vi har bara ett problem. Lillgrabben har inget namn. Har ni förslag (INTE Spänst-Svensson bara)? Thomas förslag: Oscar, Askar. Mitt förslag: Micke. Övrigas förslag: Axel, Alfred. Wolfgang Amadeus Mozart (??).

12 kommentarer:

Kicki sa...

Vicken söting! Hoppas bara att nr 1 (Trollis) verkligen vill ha en kompis. :)

Katter lyssnar ju mer till sss så jag röstar för Askar. :)

Irene sa...

Truls tycker jag!

Men är inte detta orättvist? Ska du ha hästar och katter och hund i mängder medan jag bara har en liten, liten västgötaspets?!

I och för sig hittade jag en lurvig spindel i källaren igår, men den räknas faktiskt inte.

Lotti sa...

Bra försök där tjejer, men alltså Askar- det är ju jättefult!

Och Truls- det är visserligen supergulligt, men min kompis shetlandsponny heter Truls... Det faller på association, kan man säga.

Skörden från dagens namnsurf:

Jonathan, Max, Isak, Dennis, Sammy (i) och Ceasar. Vad tycks? Och så gillar jag fortfarande Micke...

Lotti sa...

Och du Irene, spindlar är nog så fina husdjur så det är klart att de räknas! Vi har flera stycken! Alla har namn, eller de får i alla fall ett tillfälligt just precis när de är framme. Och eftersom västgöten är så hiiiimla liiiiten, kanske det får plats en liten kissemiss också?

Och om inte, så får du tänka på att han själv tycker att han är ganska stor, så då kanske man kan räknas som två?

Line sa...

Tänk dig själv att kalla in en kisse som heter Micke, du kommer låta som Carola....sen ser du väl väl att han heter Sigge... eller Assar.

Bitte sa...

Klokt tänkt, väl "shoppat"! I alla bryderier runt Anskaffandet av Luddigt Djur, vänd eder med förtroende till mig. Kan man impulsshoppa en valp när man redan har två jyckar är man definitivt rätt person för att ge ett objektivt och genomtänkt råd i ALLA situationer runt anskaffandet av luddiga djur. Men namn? Nädu, så enkelt ska du inte ha det. Det får du hitta på själv. Eller fråga Hovis.

Anonym sa...

Jag tycker han ser ut som en Gollum!

Kicki sa...

Ja! Assar va söt.

Lotti sa...

Mamma kom med förslaget Astor. Är det fint då? Fast jag gillar ändå Micke... Och faktum är att hovis är HELT inne på Micke.

Sigge... heter inte typ alla katter det? Fast Assar är fint förstås.

Hm... tänkatänkatänka

Lotti sa...

Jadu Bitte! Att du är en klippa på området luddighet har vi allt förstått! Men att du inte tänker hjälpa till med namn, det tycker jag är mer... luddigt. ;)

B sa...

OK, då. Här är mitt bidrag: Rönnlund.
Det är Assar, fast lite till.

Lotti sa...

Ha ha! Vad säger Line? Det är som Larsson fast lite snyggare?