onsdag, februari 17, 2010

På bättringsvägen!

Här har ni en redigt trött kille. Han sover och sover och sover och sover. Och bajsar fina bajskorvar förstås! Men sen sover han lite till. Om man sover i samma rum som matte får man slippa struten.

Nu kan jag säga det att detta har sina fördelar. Emil är ju egentligen ingen ligga-nära-och mysa-hund. Han är mer vara-i-samma-rum-men-ligga-i-egen-soffa-hund. Matte är likadan. Mysgos är överskattat. Emil, han är mer funktionsgostypen. Det ska vara kli. Och/eller massage. Matte är likadan. Men i vår bok räknas det också som gos. Så eftersom grabben inte får klia sig någonstans (han har ju stygn på ryggen också) blir det lååååånga gos (läs: kli och massage) stunder i sängen, i soffan, på golvet och ja, var man nu råkar befinna sig.

Fast det ska vara sagt, att ju äldre han blir, desto närmre får man sitta i soffan. Vem vet, snart kanske man till och med får pilla på hans öron ett helt TV-program. Det vore väl drömmen?!


I vilket fall som helst: Ovan syns konvalescent vovve på morgonkvisten. Jag kallar bilden: funktionsgos utan strut. Notera att han ligger på tvären och att han sträcker sig över heeeeela tvären. Notera också att inget människohuvud syns på kuddarna. Nej nej, människan fick rulla ihop sig i fotändan. Men är man lite sjuk så är man!

8 kommentarer:

Hovslagaren sa...

Ja, just nu när du är på jobbet och jag vovar (dvs Vård av Vovve)så sover han i mitt knä. Kan ju inte resa mig NU och försöka göra nytta! Nä får bli OS-repriser istället en stund så får vi se om dammsugarn kommer fram lite senare!

Lotti sa...

Nämen DET var väl lämpligt! En sån tur du har du ;)

Bitte sa...

All plats åt Emil, hälsar Beardisen som är en inbiten på-tvären-sovare. Strut borde förbjudas, hälsar Briarden som blir paralyserad och bara STÅR med lampskärm runt öronen. Skutt-skutt, hälsar Valpen som fattar nada. Krya på dig, hälsar Bitte som är full av sympati.

Lotti sa...

Skutt skutt? Jag visste väl att valpar inte är till någon nytta! Fast vi blir väldigt glada för hälsningen ;)

Irene sa...

Huliganen och jag, vi tycker att Emil är himla snygg både i och utan tratt, men att det ser väldigt skönt ut att slippa när man sover. Huliganen hälsar att han inte heller är så gosig av sig, så man får passa på när goshumöret infinner sig.

Lotti sa...

Å, man tackar! Snygg minsann! Va? Var det inte MIG ni menade?? Nähä nej.. nämen visst. Emil är skitsnygg och jag är kokt fläsk! Men det är lugnt. Jag tar inte illa upp. Inget alls faktiskt.

Jeanette och Dino sa...

Alltså jag trodde att det bara var min hund som "vill vara med men inte vara nära".
Jippie! jag är inte ensam om att ha en ogosig hund!!!
Fat jag är inte lika nöjd med det som du verkar vara... JAG ÄLSKAR att gosa, så ibland blir det tvångsgosning! :)

Lotti sa...

Hej och välkommen!

Nja alltså nöjd... Det är liksom mer att jag inte är den kramiga typen rent allmänt. Men vilken matte trängtar inte efter sina fyrbeningars kärlek? Det gör även jag. Och alla mina djur (förutom Dallas, för han är den enda som har varit liksom automatiskt gosig) är uppfödda och uppfostrade på tvångsgos.

Visste du förresten att halva Emil är tvättäkta lapphund? Från Pajala.