torsdag, maj 28, 2009

Kredit och debet (eller heter det kredet och debit??)

ÖÖöööccchhhheeee!!!

Slutet på månaden=deklarations- och bokföringstider för oss som i ett svagt ögonblick gick med på att sköta just deklaration och bokföring, åt våra egen-företagande äkta hälfter, i utbyte mot att h*n byter däck på bilen två gånger om året. Och det blir aldrig så där- äh, jag tar det lite snabbt efter middan innan House (eller Medium, eller vad det nu var man ville se som började kl nio) börjar. Nääää, man sitter där i sitt anletes svett, sliter sitt hår. Saldona stämmer aldrig, och så blir man kallsvettig för det. Mitt upp i allt råkar en faktura ramla ner på golvet och flyga in under stolen. Den ser man först när man reser på sig för att äntligen gå och lägga sig, varpå man suckande sätter sig och bokför den, räknar om resultatet och deklarerar en ny momssumma.

Kan man säga att bokföring tillhör kategorin äktenskaplig plikt?

Äsch, ni ska inte lyssna på mig. Jag gnäller och klagar men egentligen är det bara för att hovis ska få lite dåligt samvete och erbjuda sig att massera sin staaaackars, duuuuktiga frus nacke innan hon somnar. Som tack för hjälpen ;)


Imorgon ska Emil få träffa en djurkommunikatör. Jajjemän. Fram med era allra vassaste syrliga kommentarer!! I dare you!! Ut med det bara! Få se om jag berättar vad han sa. Det beror ju liksom alldeles på det ;) Han kan behöva få prata av sig efter dagens pärs på djurkliniken, där veterinären pillade honom i rumpan så det gjorde JÄTTEONT!!

Jag har fikat med goe-Lena idag! Och snackat om allt. Som vanligt åt jag alldeles för många wienerbröd, så jag känner mig lite skum i kistan. Sen fick jag se att finaste finaste grannevännen hade satt Montes namn på minnesstenen för sina egna hästar!! Tänk att man har vänner. Det är väl fantastiskt ändå!

Va fan! Här sitter man och försöker koncentrera sig, och så kommer Thomas hysteriskt indansande på kontoret med "Hej hej, hemskt mycket hej" spelande i fickan?!?! Det är så typiskt honom! Emil blev skitförbannad :)

7 kommentarer:

Thomas sa...

Hallå! Det var ju faktiskt en uppmuntrings/tacksamhetsdans till en väldigt glädjade sång skrålande ur mobilen! Liksom.. sen att du överhuvudtaget ens tar upp det är lite skämmigt... (men visst är det kul med sådana pinsamma, töntiga, skämmiga saker man bara gör inför ens partner! som min gamla klasskompis som hade en sambo som dansade nakenbalett! En han dvs..) Kanske borde dela med mig av alla grejer du gör?? VA?? Fast vad skulle det nu vara... måste tänka... Kanske när du ringde för från sovrummet till köket i Nynäshamn för att du var törstig och jag inte hörde dina ynkliga rop på hjälp...
TACK TACK TACK och åter TACCCCKKK för att du tar hand om bokföringen!!! Någon massage blev det inte, du hade ju somnat innan jag läste detta men jag har förberett GPS och skrivit ut karta med vägbeskrivning för säkerhetsskull inför morgondagen. Hoppas det går bra för er och att Emil håller vår (min och Emils) överrenskommelse.. Han håller snattran om vissa saker mot tjugo grisöron...

Jane sa...

DJURKOMMUNIKATÖR????

garvar hela vägen till kaffekokaren.....

Thomas sa...

Kredit och Debit heter det!

Matilda sa...

Vill gärna höra vad emil hade o säga sen. Fast jag har ju hört honom prata förr, i alla fall sjung:)

Lotti sa...

Jane: Eh, hur långt har du till din kaffekokare då?? Min kaffekokare står rätt nära mig, var jag än är ;)

Ompalompa (man kanske skulle byta till Puttelutta-e?? eller är det taget Mrs Doe?): Och så heter det därEEEEmot också!!

Matilda: Ring mig, så ska du få höra på både det ena och det andra! Vi kanske tom bjuder på en liten stump ;)

Jane sa...

Tre meter till kaffekokaren...

Lotti sa...

Då kan du inte ha garvat så himla länge då ;)