söndag, maj 24, 2009

Hästbloggandet på is?

Att leva utan häst är inget jag rekommenderar någon :-/ Jag får sälla mig till strömmen och blogga smink, inredning och mat. So here it goes:

Jag har ett hat/kärleksförhållande till min Vattenfasta, svarta mascara från Dior. Den ger perfekta, långa, och täta fransar men tar en vecka att tvätta bort! Jag tvättar och tvättar och tvättar och slutar tvätta när inget mer svart syns under ögonen. Går och lägger mig, vaknar nästa morgon, får en chock när jag tittar i spegeln och börjar om. Tvätta, tvätta, tvätta.... och så samma nästa dag. Det skumma är att man kan måla över den med en annan mascara, som man sedan tvättar bort, och ändå vakna följande morgon med resterna av Dior-svärtan under ögonen. Den ligger kvar och lurar latent, väntar med att visa sitt fula (svarta) nylle till man har garden nere. Vad göra? Can´t live with, can´t live w/out.




Veckans lyckade matlagning:


1. En snabbmarinad som funkar perfekt på fläskkarré. Behöver inte dra så himla länge. Sjoppa ner i en plastpåse, gojsa runt, släng ner köttskivorna och in i kylen.

Chilisås
Soja
Honung
Peppar
Vitlök

Ta lite av varje, så blire bra!

Recept: "Mammaarkivet" ;)

---

2. Rabarbersoppa med yoghurtkräm.


Soppa: Vatten (så mycket som man behöver), socker (massor), vitt vin (mängd varierande med hur dagen varit), Vaniljstång (skrapa ur, och släng i skalet) och kardemummakärnor. Koka upp, under tiden som du skalar och skivar rabarbern tunt. Häll soppan över skivorna, in i kylen.



Kräm: Matlagningsyoghurt, hackad (färsk) mynta och florsocker.

Serveras i något fint!

Recept och foto ur:


Älska Flexitubs! Funkar till allt, och kan bäras med en hand!


Har köpt en riktig skämsskiva: Eorovision Song Contest 2009. Återupptäckte Serbiens bidrag som finns att beskåda här till vänster. Vandrar runt här i huset sjungande på alla Europas slaviska språk. Känner mig så där som man gjorde när an var sju och inte hade lärt sig engelska än: Schejkin on de mejkin, räckaläckamäck, våtsch jår nääääm!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer lite hästblogg, har varit och tittat på Tova, hon hoppade sin första tävling och fick en vägran, men det händer ju även eliten. Hon är så duktig, sitter riktigt snyggt på hästryggen. kram Anki

Jane sa...

VATTENFAS?!?!?!? Är du galen kvinna??? Då sabbar man fransarna....


Din "häst" blogg verkar komma lika långt från amnet som min....*asg*

Lotti sa...

Jamen, hur gör du när det regnar då?? Stannar du inne då?

Hästblogg ja... :-( Det går inte så bra med den... Vad ska vi blogga om??

Thomas sa...

uuuuooouuuh! Imponerad av alla bilder och text! (Jag menar det faktiskt!!)
Tina är ju dessutom grym på många sätt och vis.. duktig dansare och kock.. sen är hon ju rätt charmig för den delen (läs: jävligt snygg och sexig)
Tina och Berg...



Fast å andra sidan vad har de å komma med om man ställer dem mot min (parmasanälskande)Fru? NADA!
Du är bara så jävla HOT!

Lotti sa...

Hur PINSAM som helst!!!

Thomas sa...

HA HA HA! JAG VET!! HA HA HA! PUSSELIPUSS "HONEY BUNNY"! HA HA HA!