fredag, maj 08, 2009

Livet är en hård skola

Dallas har kommit på att i brist på artfränder kan man med fördel hålla husse i hampan. Fast husse måste vara på samma sida staketet, annars blir små fölungar (eller, förlåt jag menar förstår stora starka unghingstar) ledsna och säger: huhuhu huuuu. Husse ringde matte och klagade: "Jag kan ju inte ens gå in och ta mig ett glas vatten!! Jag får inte gå längre än ett steg ifrån honom!" Men sen kom husse på att om matte, dvs JAG, tar upp honom i hagen när elen är på så kommer DU, dvs matte, vara dum och JAG, dvs husse, snäll!! E ni me?! :) Hur är det man säger... Skadeglädjen är den enda sanna glädjen!

Imorgon bär det av till Bassholmen!! Alla sjuttioelva grimskaft, tyglar och attiraljer är införskaffade. Trailerkameran är såklart inte installerad än ( :-/ ), men hagen är färdigstängslad. Nu ska jag (vänta nu, har inte jag en man som är ganska haj på el??) bara koppla in jord och åskskydd *kliar mig med bekymrad min i huvudet* och koppla in aggregatet. Sen ska jag hämta lille hingstepållen så han får beta. Checklistan inför hösten är inte särskilt väl avprickad tyvärr. Jag vet vilka hästar som ska flytta hit, förutsatt att vi får bygglov (hallåååååå samhällsbyggnadsnämnden!!!).

För övrigt är det skitväder. Varför det? För att jag är ledig såklart!! Och för att när jag väl tagit upp Dallas hit måste jag vara i hagen MED honom! Man kanske skulle passa på att testa lite gräs? Kan det va gott tro?

Jag hoppas att vi lyckas knäppa några fina bilder på släppet imorgon. Tänk er: 21 pigga, friska hingstar av olika raser som störtar iväg samtidigt över vidderna. *rys*

Inga kommentarer: