torsdag, mars 26, 2009

Matte lite stressad och Dallas diggar Billy Ray!

Kolla in öronen!

***************************************************************

Matte är lite stressad inför tävlingen. Jag insåg till min stora fasa, igår, att det inte inte alls är en månad kvar till påsk- utan TVÅ VECKOR!!

Det är så mycket att öva på! Det ska lasttränas, ledtränas, haltertränas, duschtränas, miljötränas, musiktränas, borstas och fodras!! Nå, dagens första övning kan ni beskåda ovan. (Obs! Westernhästar diggar Country, INTE opera)

Efter konserten gick vi i alla fall ut på banan och tränade ledövningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att han ska fatta att han ska trava brevid mig. Om jag viftar med repet åt rumpan till, springer han förbi mig, om jag driver för mycket blir han förvirrad och stannar. Dallas gillar när det är lagom :). Men jag tänkte att nu jäklar ska vi springa, så jag drev på ordentligt och fick lite bock och skutt tillbaka. Perfekt! Då vet jag vad vi ska jobba på!

Och eftersom lagom inte är ett ord som direkt ingår i MIN vokabulär så fick Dallas träffa duschen när vi kom in. Duscha mulen var mysigt. Duscha benen var det inge kul alls! Faktum är att utav allt jag har utsatt fölungen för så är det enda som han VERKLIGEN inte gillar att bli sprayad. Alltså, det går, men han gillar det inte. Så jag är väl inte jätteförvånad att han inte tyckte det var toppen med duschen heller.

Två veckor är EVIGHETER! :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Var ljudet väldigt nära kameran? Jag hoppas den stackars hästen slapp så hög musik, dom hör ju lite bättre än vi...

Anonym sa...

Då kanske man ska låta bli att åka på tävling och träning och utställning också för säkerhets skull?? Jag tror nog hästägaren har koll på ljudet... Hur högt ljud kan man få i ett stall egentligen? Jag vet faktiskt inte själv...

Anonym sa...

Ha ha! Min blogg börjar bli stor!!
Jag har mitt eget kommentar-KRIG! Underbart!

Imorgon tror jag att jag ska lägga upp en bild på radion :) Hi hi.

Och för sakens skull ska jag vara Anonym också!

Thomas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Thomas sa...

oj! Råkade på något sätt "klicka bort" inlägget!
Skriver en kortfattad version!
Tror med all säkerhet att person numero 1 nog bara ville ge lite omtanke.. Men klart att det tolkas lite taskigt när det står "stackars hästen" då personen som skrivit ännu inte vet hurvida hästen led eller inte! Skulle vara av musikvalet i så fall.. ;)
Nu råkar jag veta att han sköts om med stor omtanke, medvetenhet, kunskap och kärlek av Lotti som sätter Dallas, Emil och Trollis (våra djur) långt före hennes egna behov.
Ha det gott allihopa!

Lotti sa...

Thomas!!! Det heter SINA!!! SINA behov!!! SUCK och förbannelse :-/

Puss

Thomas sa...

i egenskap av nationalencopli..ehh skit samma! Orka! Jag är del av svenskans förfall.. eller delaktig i dess utveckling?!

Thomas sa...

Nu ska jag lastträna.. om jag kommer iväg genom snön dvs med min lille bil!