onsdag, mars 25, 2009

Leve produktiviteten!

Idag har jag hunnit ta en liten sovmorgon, äta frukost i lugn och ro, skriva färdigt försäkringspappren ang Monte, ta hand om fölungen, äta lunch md hovslagarn och hans praktis, fylla på fågelmat, blogga och snart ska jag till jobbet. :) Jag har förstås fortfarande inte städat... men nu ska vi inte fokusera på det negativa. För mycket...

Jag läste lite i förra numret av AQHA´s tidning om hur man med hjälp av grimma och rep kan styra var hästen sätter ner sina fötter. Så jag testade på Dallas idag. Gick såklart jättebra som allt gör med den hästen. Det blir en hel del ledövningar nu inför tävlingen i april. Och så fortsätter vi såklart att utsätta Dallas för allt vad man nu kan hitta på. Idag ledde jag Dallas med ledrepet hängande över hans öra. Varför inte?

En annan övning jag har hållit på med är att lära Dallas "stanna kvar". Han ska alltså stanna, och så ska jag kunna gå bort från honom och han ska stå kvar. Hur går det? Jättebra! Vad trodde ni? Hi hi!

Inga kommentarer: