söndag, mars 29, 2009

Blogspot :-/

Alltså, blogspot i all ära, men redigeringen funkar inget bra! Ni får tänka att texten i den här inlägget och bilderna i förra ska vara i samma! Capish?


Dagen har innehållit lite mer musikträning, med medvetet hög volym (så hög det nu går att krama ur den lilla fickradion). Lastträning. Dallas går självklart snällt på transporten, står kvar och backar ut. Var det någon som trodde vi skulle behöva TRÄNA?? Förtydligas bör att det är Thomas som sköter "träningen". Han har alltid varit den som är bäst på att lasta. Thomas lärde Monte att gå på själv och stå kvar till han- hör och häpna- drog honom i svansen, "ding ding".


Vad mer...? Jo ledövningar. Nu är det färdigtränat för min del. Stor mening med att JAG tränar på att leda Dallas när det är Thomas som ska visa honom! Problemet med traven har vi löst så att Thomas håller i ledrepet och smackar på. Jag går bakom och driver till Dallas faller in i trav. Då springer Thomas med några steg men saktar av innan Dallas hinner göra det själv. Funkade bra faktiskt. Ska sätta kommando "SSSS" på traven.


Vi har övat på att titta på tänderna och pillat en massa i öronen. Och hållit i snoppen! Betydligt mindre protest från Dallas än förra gången. Han är en duktig kille.


När jag skulle hämta honom i hagen var han i full färd med att sladda runt i snön tillsammans med Bruce. det såg så roligt ut, för de halkade och ramlade på sidan flera gånger. Alltid i en stor hög, huller om buller, liksom PÅ varandra. Jag fick nästan känslan av att de skrattade! I vilket fall som helst såg det väldigt kul ut. Man blev sugen att vara med :)


Emil VÄGRADE följa med husse till jobbet idag. Jag har aldrig sett honom göra så faktiskt, varje gång Thomas lite försiktigt föste upp honom från sin kudde, gick han aka vägen tillbaka och la sig. Han är nog trött, så han fick stanna hemma och sova. Han har i ärlighetens namn jobbat sju dagar is träck den här veckan, han har förtjänat att få helg! Men imorgon och på tisdag är jag ledig, och då ska han få stanna hemma med mig. Det var länge sedan jag hade min vovve själv hela dagen. Ska bli mysigt. Då ska vi gå på lååååångpromenad.


Inga kommentarer: