fredag, mars 27, 2009

Checklista och superfynd

Fölungen ligger i hårdträning! Idag har vi tittat på transporten och duschat! Jag säger naturligtvis "vi" helt medvetet! ;)

Jag fick goda och erfarna råd inför det stundande duschandet av en mycket god och MYCKET erfaren vän om hur jag skulle göra, så jag kände mig riktig taggad. Lite för taggad, och kanske lite osäker... och... hur fasen var det nu jag skulle göra... och tänk om jag nu gör en för stor affär av det här och så känner han det och så kommer allt gå åt skogen, och så kommer jag få åka med en bajsdoftande rugguggla till tävlingen!!! Så Petra fick hjälpa mig. Eller "FICK", hon var snäll nog att hjälpa mig. Med sitt självklara sätt tog hon hästen och duschade den. Bara så där. Hela hästen. Ansiktet också! Jag fattar bara inte hur otroligt jäkla lugn den där ungen är! Fast jo det gör jag. Det är stoet, mamman alltså. Hon är fantastisk. Ett mer fantastiskt psyke tror jag knappt finns. Tack Silvia, för den fina fina ungen.



Eller! Så är han döv! Nu när jag förstört den "stackars hästens" hörsel, menar jag.

I vilket fall som helst... Duschträning: CHECK!

Jag har inhandlat ett fleecetäcke, som naturligtvis är alldeles lagom långt, men hopplöst stort över bogen :). Jag köpte det på rea. För trehundra spänn. Men nu ska ni få höra: ord. pris var etttusenfemhundra kronor!! Jo, du läste alldeles rätt: 1 500 :-. Jag tänker att jag har gjort en bra affär. När Dallas har vuxit ur det (om typ två timmar) så har jag tänkt att Åsa kommer vilja köpa det för 500! Åsa! Vad säger du? ;) Jag hade gärna visat en bild på det, men jag ORKAR inte. Telenor, se till att det går att MMS:a bilder till bloggen!! Jag har köpt en COB-grimma också. han växer, den lille.

Ja just det, i ett sista desperat försök att bli av med svältmagen har vi kört en avmaskning till. De fick Axilur i början på året, och nu tog vi en dos Ivomec. Man vet ju aldrig, den förra behandlingen kanske inte fick med allt. Vi får se om det hjälper något.

Ikväll är det soffläge som gäller. Och finalen i Let´s dance! Magnus eller Laila, Magnus eller Laila??

4 kommentarer:

Anonym sa...

500??? Men jösses. jag borde ju ge MINST 1000 när det kostat 1500! Man är väl inte blond affärskvinna för intet! *blink*

Anonym sa...

Eh... eller... jag skulle vist pressa priset NEDÅT nu när jag ska köpa ja. Jag brukar ju bara pressa priser UPPÅT. Men någon sa att det var fel nu... hmm... Eh...

Färga håret mörkt?

Anonym sa...

Okej, vi säger 800:- jämnt!

Färga håret... hm... ja faktiskt. Kan nog bli jättefint. Fast INTE svart. Kastanjebrunt typ. En djup fin färg.

Btw tack för alla SNÄLLA kommentarer!

Gillar dig. Kram

Thomas sa...

ouuhhh! Wow "lol" bl a mm etc.. osv..
Jag kan också flascha med förkortningar! (Tog ett tag att fatta vad Btw betydde.. OMG!)

Detta är en "lagom" snäll kommentar!

Åsa, du är en smart affärskvinna. Att först försöka höja priset istället för att pruta är ett klassikt Alfredo Mansoni trick. (Den italienska mästeraffärsmannen/handlaren på 1700-talet) Du vinner ett förtroende hos säljaren som får dåligt samvete över att vara "hemska" människor och sälja dyrt till en sådan fin människa, sen säljes prylen eller vad det nu råkar vara för en skitsumma! Bra gjort där!

Fråga? Om jag spelar musik i bilen (på LÅG!!! nivå) när Emil åker med, tror ni då att Emil till slut får min smak då.. om inte måste det vara jobbigt för honom att lyssna på hårdrock hela dagarna på högst..ehh jag menar på jättelåg volym!

ÄLSKAR HÅR! (Tänkte en gång i tiden bli frisör..)
Mulvadsbrun var populär 1997, annars är ju Indian red en cool färg! (Har jag sagt att under hela 1997 hade jag 14 st helt olika frisyrer med diverse färger så som neon-orange, ville ha Spring-green men den var slut! Hade även leopardringar inblekta under den snaggade månaden.. Nu har jag bara två frisyrer: rakat eller "alldeles-för-långt-så-jag-ser-ut-som-en-gubbe-med-tanke-på-skalpen-frisyren"... Kom en tid då all päls på huvudet ramlade ned på kroppen istället. Men man slipper frysa! Räcker med mössa i princip!