måndag, juni 14, 2010

Verkligen inte min dag

Alltså det var så mycket som gick fel denna dag så jag vet inte ens om jag orkar berätta allt! Måste tänka? *orkar jag? ja nej ja nej janejjanejjanej ja* Ja? Ja, om ni tjatar så. Det började med att ryggsäcken med kameran som jag hade packat för att försöka ta en finbild på Calle var tung. Sen jagade Emil Grannens katt. Hur PINSAMT är inte det??? Ena stunden står han vackert vid min sidan, andra stunden flängrusar han efter den stackars katten. Jag rusade förstås efter gastande som en annan... eh... öh... gastare alltmedan jag funderade på hur många punkter jag gjorde precis exakt så som man INTE ska göra, fick tag på byrackan och skamset drog mig undan till hagen.

Där möttes jag av en nyvaken Calle som inte hade varken kammat eller sminkat sig (vilket jag naturligtvis per telepati instruerat om i god tid innan hagankomst).

Nej, jag vill INTE vara med på bild! Jag har varken KAMMAT eller sminkat mig!


Nej, du får inte fota min rumpa heller! Jag har inte hunnit BANTA!


(jag smög till mig en rumpbild i alla fall, men säg för jösse namn inget till Calle)

Men älskade Calle, bad jag. Du är vacker som du är, och dessutom är det ju insidan som räknas vet du väl! Jag kan väl få fota dina vackra ögon i alla fall? Kom igen nu! Snäääääälla!


Ja ja, mjuknade Calle. Men kan man få tugga ur först eller?


Japp go´ vänner. Detta var det bästa jag kunde åstadkomma. Man skulle kunna skämmas för mindre. Man skulle det.

Missnöjd, purken och finbildslös tog jag min onådsdrabbade hundrackare och traskade hemåt. Med målet nästan i sikte (det är uppförsbacke hela vägen från Grannen till hemmet), passerade jag "En Annan Granne" (jodu Larsson, jag har minsann fler än en granne) och fast jag var djupt försjunken i tankar på exil, att dra något gammalt över mig (och min hund) (OCH min kamera) och/eller gömma oss under en skämsmössa resten av dagen hörde jag grannen ropa: "Loooootti". Nu hade man kunnat tänka sig att jag gjort en "Emil", fällt ned öronen och helt oberört traskat vidare, men jag kunde liksom inte hålla mig från att plira upp mot det håll rösten kom ifrån. Vad fick jag se?!

En V.A.L.P!

Men ska det vara på det här viset?!?!?! Komma dragande med valpar bara så där? Finns det inga regler som säger att man måste FRÅGA sina grannar först?? Eller åtminstone söka bygglov? Det finns väl bestämmelser som reglerar införandet och/eller uppförandet av element som har en betydande inverkan/åverkan på landskapet? Räcker det inte med att Den Andra Grannens närmaste granne har Siberian Huskyvalpar? FLERA STYCKEN! Nej usch, säger jag. Se bara!

Så ful!


Och ovig!


Den syns ju knappt på en fotbollsplan!


Nej, jag vill I N T E ha en sån!


Igår. Nej vi stryker ett streck över igår.

13 kommentarer:

Larsson sa...

NU håller jag med dig, Lotti! Absolut att man borde ha tillstånd för införskaffande av dylika varelser. Speciellt när de är så fula...

Du, jag ska till jobbet ikväll och då ska jag kolla om det inte finns någon lag, förordning eller stadga som kan vara tillämpningsbar.
För så DÄR kan du ju bara inte ha det!!!

Lotti sa...

Larsson! Puh. Jag andas ut. Med dig vid min sida känns allt plötsligt lättare, enklare, ja rent av tryggt! TACK!

Larsson sa...

Glömde säga...

Rumpbilden på Calle var helt underbar! :)

Lotti sa...

Ha ha! Han har ju faktiskt en ovanligt vacker rumpa. Synd att han ska vara så ovillig bara.

Irene sa...

Gräslig dag. Gräslig valp. Gräslig sol. Gräsligt hästskrangel. Gräsligt gräs.

Stackars dig, vilken mardrömstillvaro!

Lotti sa...

Tack Irene. Nu när du säger det så är det nog ganska synd om mig. Jag tror kanske till och emd att jag kan klämma fram en liten tår efter det tröstetalet. Det är så skönt att ah er!

Jea sa...

Nja nje, Jea är inte sådär snäll och deltagande... Snygg häst, ursöt valp (tycker du borde gå på på Hovis linje och skaffa en), vackert väder, (säkerligen en söt liten sork i det vackra gräset också!;))
Så vad gnäller du om?!

Ok, hund som jagar grannens katt DET är surt. För det tycker jag jättejättejätte synd om dig för, har nämligen samma problem själv... ;)

Anki sa...

Vilken underbart söt valp, man blir ju riktigt sugen på att skaffa en, blir inte du det. Kram

Lotti sa...

Det var snällt av dig Jea :)

Anki: NEJ det vill jag inte! ABSOLUT inte! Nejnejnejnejnej! Okej då... kanske lite rå.

Petra sa...

Bilderna var ju M Y C K E T bättre....det var ju inte en enda döing med;^)) Tack för det!!! Sedan tycker jag att du glömde ta med din träning av Göran....;^))

Lotti sa...

Jo, men incidenten med Göran var ju dagen efter! Och för er som inte vet vad "incidenten" var så kan jag bara säga: Absolut inget alls! Jag har INTE betett mig varken klantigt eller klumpigt. Oooo nej.

Skönt att vi klarade ut det!

Anna-Karin sa...

Jo, jag tror det är bygglovskrav på border collievalpar. Jag tycker du ska anmäla grannen till kommunen. Då kanske du måste ta hand om den olovliga valpen när grannen åker i fängelse på vatten och bröd?!

Lotti sa...

Anna-Karin! Du är extra välkommen hir eftersom du verkar väldigt klok och förståndig! Det måste gå under kategorin anmälningsplikt tycker jag? *rusar till telefonen*