fredag, juni 11, 2010

Innedag

Regn = Innedag. Kan det vara Skånevädret som drabbat oss tro?

Matte sitter och knappar på tangentbordet mellan telefonsamtal och mailpling. Trollis håller sömnigt sällskap på gästsängen. En ny hemsida ska ta form. Jag bläddrar bland bilder på gröna ängar och blänkande sommarkroppar, men det är kräset. Förbannat kräset. Det ska vara rätt bakgrund, rätt färger, rätt miljö, rätt budskap. Vad vill jag säga? Plirar mot klockan med jämna mellanrum. Elva ska hon bli, och elva är hon nu. Då bli det paus. Avfärd. Calle.

2 kommentarer:

Bitte sa...

Kanske man kunde knövla sig ner där bredvid Trollis? Skulle ha ha något emot om man tog med sig en bok (jag en utmärkt högläsare – också, höll jag på att skriva men hejdade mig i sista sekunden). Det låter fridfullt men du har kanske redan fått på dig ridstövlarna?

Lotti sa...

Bitte, gästsängen är smal men finns det hjärterum så finns det stjärterum vet du! Och jag kan gott tänka mig att Trollis skulle uppskatta högläsning. Om du kan läsa med söööövande stämma? Ridstövlar? Här rids numer i jeans och jodphurs. Det är väldigt mycket cowboy över det hela nu för tiden. Ovant, men ganska kul.