fredag, juni 11, 2010

Just Of The Whiz

Jag erkänner. Jag har haft en hemlis. Rätt länge faktiskt. Flera veckor, säkert en månad!
Hovis och jag har ju inte haft någon häst att rida på det senaste året, sedan Monte gick bort. Och det känns ju inte som en helt vattentät plan när man är lite grön och har en unghäst som ska ridas in och utbildas. Så vi har funderat på att köpa en häst, men har liksom inte hittat den där perfekta.

Så en dag ringde telefonen. Det var grannen (jodu Larsson, jag har också en "Granne"). "Är du intresserad av att ha en häst på foder?" Och på den vägen är det...

"Calle"- allt man kan önska av en häst!
Han är snabb, han är stark, han är alert!


Jovisst minsann! Nu är det du och jag, Calle.

Ja, jag SKA ta finare bilder. Men det är verkligen inte fotoväder idag. Snabba, alerta och starka bilder. Jag ska.

13 kommentarer:

Petra sa...

Jag säger väl inget om bilderna....för du vet ju redan vad jag tycker...haha!

Lotti sa...

Dåligt djup? Taskig harmoni? Ingen balans? :D

Irene sa...

Bilderna och bilderna - herregud det viktigaste syns ju! Vilken FIN Kalle - han kommer att bli en bra brorsa till Emil, det syns lång väg. Kan han också vara min storebror? Så att jag får två?

Lotti sa...

Absolut Irene! En storebrorsa till, coming right up! Men sen får det allt vara bra, för du kan ju inte ha fler storebrorsor än jag. Såklart.

Lisa sa...

Åh vilken fining!!!! Jag har också skaffat mig en till... med bläs. Och rosa mule. Min ena har bränt sig.. och precis blivit av med såren som lyckades bli. Tack gode Gud för Aloe Vera!!!! Men nyingens snok såg fin ut! Vad använder du?

Lotti sa...

Du ser Petra! De tycker han är fin! Han är så vacker att skönheten lyser IGENOM "de fulaste bilder som någonsin tagits på Calle" :)

Hej Lisa, grattis till nyförvärvet! Du än så länge har vi inte behövt använda någonting alls. Han är nämligen inte bara snygg, han är tålig också!

Bitte sa...

Calles kompis, är han död, eller?

Lotti sa...

Ja... Oerhört tragiskt faktiskt. HON bara låg där. Stendöd, och då tänkte jag: men hu så hemskt. Bäst jag tar ett kort och lägger ut på bloggen! Inget är för makabert för mig, o nej!

Jea sa...

Tack för att du ifrågasatte det åt mig Bitte!!! Jag har tvingat mig själv att sitta på händerna idag för att inte skriva något olämpligt.
Men nu, när jag har dragit i mig några glas vin hade jag repat mod till mig och tänkte att NU. NU är det dax att fråga om den "döa" hästen!!!
Så hade du hunnit före! TACK FÖR DET!!! ;)

(hahaha! dagens verifieringsord är : fiende, mäh! det är vi väll ändå inte Lotti? Även om jag tror att du lägger upp bilder på "döa" hästar?)

Petra sa...

Hum.... inte bra att alla hästar "dör" på min gård....mycket bättre att de är lugna och trygga så att de kan ligga o sova....
Jag och döingen på kortet har för övrig lasttränat idag o det gick super bra, hon gick till och med av sig själv..;^))

Jea sa...

Alltså, Petra! DET måste vara väldigt bra gjort av en dööö häst! :)

Jea sa...

Blir för övrigt lite längtansfull efter mina gamla schettisar och nordisar ...

Lotti sa...

Jea: eeeh...öööh...hmmmm... äh, du och dina döa hästar ;)

Petra: Wooohooooo!!!