söndag, juni 20, 2010

Slut på helgen.

En massa har vi hunnit med. Bo på hotell med taskigt läge, äta hotellfrukost inte en utan två (!!) gånger, gå på bröllop, träffa familjen, shoppa, dricka svindyr Cosmopolitan och fika i Jeas frysrum. Alltihop medan vi följde kungabröllopet lajv på våra superduper highkick flykick iPhones.

Och då får man ju bara konstatera följande:

Det gör väldigt ont i fötterna att ha högklackat, när man är en mysbyxe/gummistöveltjej. Då är det tur att det finns hovisar som ställer upp på fotmassage.

Jag är fullständigt värdelös på hotellfrukost. Varje gång ser jag fram emot det jättemycket. Vankar otåligt fram och tillbaka på rummet medan hovis försöker få på sig kläderna och föreställer mig allt gott jag ska äta. Pannkakor, sjutton olika tropiska frukter, äggröra, bacon, bär, minst fyra olika mackor med ostar och skinkor och fan och hans moster på. Varje gång slutar det med att jag sitter med en kopp kaffe och möjligen en skiva bacon på en annars gapande tom tallrik och med vägrande mage och trånande blick sneglar mot de dignande borden. Men, då är det tur att man har en hovis som minsann kan äta för två!

Det är svårt att försöka bibehålla någon slags antirojalistisk ställning när de ska hålla så gulliga tal till varandra! Och det är svårt att hålla lilla tåren tillbaka när Prinsen säger till sin Prinsessa: "Störst av allt är kärleken, jag älskar dig så". Då är det tur att man har en hovis som inte håller sig för god för att fälla en han med.

Sen är det väldigt svårt att låta bli att skryta när man faktiskt är kung (ursäkta mig Dino) på att söva bebisar.

Bevis 1A. Trynande Joel. Att han var matad, rapad och har en ny fräsch blöja hade nog inget (inte mycket i alla fall) med saken att göra? Då är det himla praktiskt och bra med en hovis som blir impad av sådana saker, som trynande bebisar.

Men NU ska ni få höra vad hovis gjorde i förmiddags! Jo han förslog fika på Waynes. Och det var ju ett bra förslag tyckte jag som hade ett svagt minne någonstans i bakhuvudet (moderniteter som Waynes har jag inte sett sedan jag flyttade ut i skogen) av att det finns kakor där. Sagt och gjort, vi gick till Waynes. Och jag beställde raskt en morotskaka och en jordgubb/mangosmoothie. "Jag tar en hallon/yoghurtsmoothie", säger hovis. Och sen--- INGET mer. Meh, ska du inte ha någon KAKA eller BULLE undrade jag bestört vid blotta tanken. Varpå hovis svarar- hör och häpna- "Nä, de e bra". Bara sådär! De e bra för mig tack. Jag tar lite sparris istället. Men då tyckte jag att det gick för långt och väste elakt i hovis öra: Nu beställer du en kaka annars skvallrar jag för bloggänget.


Och i de lägena är det ju väldigt bra att man har en lydig hovis som vet sin plats! För att kompensera för det ganska kortvariga men ändå väldigt chockerande avsteget från Den Rätta Vägen passade han på att tacka ja till både kladdkaka, Chocolate Chip Cookie och en halv påse chips sen. Han är redig han!

I Jeas frysrum (eller kan det ha varit fikarummet?) var det väldigt svårt att slita sig från självaste Jea, som var ungefär sju nummer mindre än man tror när man hör (läs: läser) henne prata. Det är väldigt mycket kajsa kavat i den lilla kvinnan! Och så är det ju så himla bra att ha en hovis som tackar ja till kakorna, när en annan kräset ber om en sparris istället.

God natt på er!

15 kommentarer:

Hovslagaren sa...

Tack för en trevlig helg! ;)

Hovslagaren sa...

Medans "VISSA!!!!!!" sticker ned till Frankrike och pussar på sina vinplantor så tar vi en semester till... Just det! UPPSAAALA!
Jag tänker, vi lyxar till det och bor på ett mysigt hotell...
Tänker det är väl säkert rätt bra standard med tanke på priset!
Well.. Rubb och stubb hade råkat fastna i sjuttiotalet och jag ville bara väcka dem och upplysa dem att det finns en hel värld där ute!
Ok, något något, överdrivet kanske.
Faktum är att jag har haft mycket trevligt! ;)

Irene sa...

Låter som en mycket aktiv och bra helg! Ja jag beklagar ju det där med frukosten, det kändes som en miss? Själv har jag kippat runt i Göteborg i hällregn.

Sen undrar jag om det är en bacill som går; i lördags när vi höll på och hällde i oss vin som värst hela gänget, så hör jag mig själv säga; "tack det är bra, nu ska jag inte ha mer." !!!

Är det smittsamt? Kan det vara kroniskt?

Jea sa...

Meh?! Menar du att jag låter som en tjockis?! Och jag som har gått ned de där extra kilona, måste nog gå ned ett par kilo till så att "rösten" ändras då! ;)
Ja Hovis och jag vi gillar kladdkaka/Brownie vi! Det var jättetrevligt att ni tittade in. Det var ett personalrum ni satt i, och kakorna kom från frysrummet. Så nu har vi rett ut det!
För övrig hoppas jag att jag verkade någorlunda normal. Jag stod strax innan ni kom och sjöng gamla Noice låtar med kassörskan och undrade över hur jag skulle verka normal när ni kom. Tycker att jag lyckades ganska bra! ;)
Och till Irené; Nu har Jea kramat både Larsson, Lotti och Hovis. Deru´!!! ;)

Irene sa...

Alltså Jea, det här känns ju torftigt? Vem har jag kramat? Jo förresten, jag har ju faktiskt kramat Bitte! och maken. Huilganen kan man itne krama, han tycker sånt är tjafs och fjollerier.

Larsson sa...

Irene; Alldeles självklart ska du också få kramas. Om vi bara kan korta ner sträckan mellan dig och mig så kommer det att bli kram. Å en stor en också!!

Men först vill jag att du söker för "tack det är bra, nu ska jag inte ha mer" för det låter allvarligt.
Mycket, mycket allvarligt!


För tänk om du drabbats av nån bacill? En smittsam bacill som gör att vi varken kan kramas ELLER dricka ett glas vin när vi träffas?? Hemska tanke!
Nä, ring bums till...till...nån och rådgör!

Lotti; Fika och bröllop och frukost och Jea och kakor. Ja, det verkar sannerligen ha varit en hektisk helg. Hoppas du nu får några lediga, lata dagar med Emil och solen och hästarna i hagen :)

Jea sa...

Först måste jag kommentera fotot som jag glömde förra gången;
Jättefin bild på dig och bebisen Lotti! :)

Sedan Irené; Alltså maken räknas inte. Det känns självklart att du får krama honom.
Men Bitte, absolut! Där är vi andra lite avundsjuka på dig! :)

Bitte sa...

Ont i fötterna? Du har kanske fått fång? Du vet, allt det där fikandet så här i början av betessäsongen – inte bra. Tur (som sagt, typ hundra gånger) att du har Hovis som klarar allt (inklusive tulpanpussning).

Bitte sa...

Himmel, här känner jag att jag måste kommentera Jeas kommentar: GULLE DEJ, JEA!

Jea sa...

Ja Bitte, jag och Kajsa kavat vi är gulliga vi! :)

Ingela, Zeb, Indy sa...

Haha, det låter som en rolig helg. Bortsett från hotelfrukosten då så klart!

Bitte sa...

Mn det man undrar är ju: NÄR KOMMER DU OCH FIKAR I MITT KYLSKÅP DÅ (eller var det kylrum. Eller var det fikarum? Nu blev det krångligt!)?

Lotti sa...

Hovis, nu tycker jag inte att vi ska hänga ut "vissa" på det där viset. Du vet ju att människor är olika. "Vissa" (som Irene och du) gillar att pussa på tulpaner medan andra, som jag, gillar Uppsala. Ok?

Alltså Irene. Jag kan bota dig. Var har du ditt fikarum? Jag kommer som ett skott med vinflaskan i högsta hugg!

Jeanette! Gå ner ett par kilo till?! Men då kommer du ju inte SYNAS?? I alla fall inte från sidan, och det kan vara nog så obehagligt att springa rakt in i någons sida. Och sen- Tack :)

Lata dagar Larsson... det är precis vad jag ska ha nu. Och frukost. Vanligt jä..a frukost. Mmmm. Fil och flingor :)

Bitte. Fång?? TROR du?? Men men men, det kan man ju DÖ av!!! Och det ska jag förresten säga dig att står valet mellan att kola vippen i ett fånganfall eller behandling med hovtången så väljer jag det förstnämnda. SÅ bra är han inte att ha! Och när kommer jag och fikar? Tjaeaaaaeee... det beror allt på det. Ska vi fika i ditt kylskåp eller i ditt personalrum? Och får man en tjänstekorg?

Ingela, hotellfrukosten ja. Det la liksom lite sordin på stämningen faktiskt. Synd alltså att bacon aldrig är så gott som man tror att
det är.
-----

PUH!! Att svara på alla era kommentarer är nästan mer energikrävande än att skriva självsa inläggen! Men föralldel, rätt så kul :)

Irene sa...

Alltså, Larsson, jag blev orolig själv! "Är det en alien som intagit min kropp?" frågade jag mig. Dessutom uppenbarligen en helnykter alien.

Det där med kram, det låter fint! Haka bara på Lotti när hon kommer rännandes med vinflaskan - vilken härlig fikapaus DET kommer att bli!

Lotti sa...

Alltså nu när jag sitter här med kvällens första (jag är ledig imorgon- förutom att hovis ochjag ska sköta chokaldhjulet på byn midsommarfirande... hur nu det ska gå??- så det lär bli ett till, eller två, kanske tre?) glas vin så undrar jag ju: Hur känns det idag Irene? Ska jag komma och krama dig?