torsdag, juli 08, 2010

En korsvirkesbyggd skånelänga...

...ska jag ha en dag! Det vet jag alldeles bestämt nu när jag har varit i Skåne och blivit visad just sådana av självaste Irene. ÅÅÅÅÅÅ, vad jag har haft trevligt!! Jag har haft så himla mysigt att jag inte hade tid att springa runt och dokumentera. Nej, det hade ju kunnat ta tid ifrån umgåsandet, och det hade varit förskräckligt tråkigt eftersom just det var så himla himla mysigt. Men det är klart, bildbevis måste förstås uppvisas annars kan ju någon få för sig att man far med osanning och det vill man ju inte bli anklagad för.

Irene med dottern Emelie


En alldeles ljuvlig och jättetrevlig "huligan".

Liiiite nervöst är det förstås med dessa turnéer. Även om jag trott och anat att jag skulle komma bra överens med alla dessa människor som jag lärt känna genom den här bloggen, så kan man ju aldrig vara hundra. Som Irene säger, folk kan ju vara seriemördare. Vem vet???

Men Irene, maken, Huliganen och Emelie- de är inga seriemördare. De är gästfria, avslappnade och varma människor som fick mig att känna mig välkommen från allra första stund. Vi har lagat mat tillsammans, beskådat och beundrat vinkällare, promenerat, druckit vin (såklart!), gosat liten huligan, tittat på skalbaggar, pratat och ätit underbar mat. Jättegod mat. Frankrikegod mat!

Tänk vad jag ser fram emot när vi träffas allihop på en gång! Vad ROLIGT vi ska ha!

Högst motvilligt åkte jag sedan hem, mätt och belåten. Det tog sin lilla tid för skit-gps:en tog en längre väg hem än ner?! Varför, kan man fråga sig? Säkert för att jäklas.


Hemma väntade en annan typ av välkomnstkommité.

En hårig, fyrbent, hysteriskt ylande sådan. Jodå, Emil blev glad att matte kom hem och mötte på uppfarten. Men han undrade allt vad det var för jäkla sätt att sticka hemifrån, UTAN honom för att sedan komma hem och lukta ANNAN hund. Man kan ju inte annat än hålla med honom. Det är dåligt. Men nog blev han glad alltid.

Så glad att han i all uppspelthet plötsligt tuggade i sig ett gammalt ben som han sparat på i en vecka eller två.

Ja hela familjen blev glad. Aston dök upp när matte kom hem. Han hade i ren förtvivlan hållit sig undan hela dagen och gjort hovis riktigt orolig.

Glad och nöjd mattes kille.

Trollis bänkade sig på motorhuven för att riktigt säkerställa att ingen skulle få för sig att köra iväg med den någe mer...

...och hovis lagade välkomstmiddag. Fisk och räkor. Inte ankbröst...

i n t e ankbröst...

6 kommentarer:

Irene sa...

Men, men... va? Inte ankbröst? Hur kunde det bli så?? Dock kan jag tycka att med en sån välkomstkommitté så behövs det liksom inga ankbröst.

Och det där med skit-gps:en har jag faktiskt svaret på1 Jajamensan. När du kör hem, så kör du ju uppåt landet! Och det vet ju alla som cyklat i uppförsbacke att det tar väldigt mycket längre tid än nerför. Sådeså.

Calle sa...

Välkommen hem! av någon konstig anledning har de senaste dagarna varit VÄLDIGT trista, inget mulgos över huvudtaget.... inga underbara skogsprommenader inte någon kärlek över huvudtaget...bara en ohängd liten böna i hagen....;^))

Lotti sa...

Irene, du är så klok så klok. Att jag inte tänkte på det kan ju bara bero på att jag inte är riktigt lika klok! Fast nog tyckte jag att det kunde varit på sin plats med ankbröst i alla fall...

Och Calle! Vad gör du här i min blogg?? För du har väl inte rymt ut ur hagen och in till grannen? Du har väl inte SNOTT hennes dator??? Du veeeet ju hur smutsig den blir när den ligger ute i skogen. Nej, gå och ställ dig i skamvrån till jag kommer.

Ser du Irene?? Så hård och konsekvent jag var där? Ha!

Mejores seguros sa...

Wow, that’s what I was exploring for, what a data! present here at this blog, thanks admin of this website.

Angry Birds Juegos online sa...

Aw, this was a very nice post. In idea I wish to put in writing like this additionally – taking time and actual effort to make an excellent article… however what can I say… I procrastinate alot and not at all appear to get one thing done.

amo el cine sa...

Hello, great web site. I’m very delighted. Fantastic job. The articles are superb. I also run a blog, stop sometimes to me. I hope you enjoy it too.