tisdag, juli 06, 2010

Lite om mycket

Det är verkligen rysligt sent och någon borde lagt mig för flera timmar sedan. Men sitter man och tjôtar med fina vännen så får det ta sin lilla tid, tycker jag, som har semester och allt. Tjôtat har jag faktiskt gjort med en till idag! På skånska! DET var kul, må ni tro. En del fniss och skratt, fast jag gjorde en Lotti och vägrade låta vederbörande tala till punkt en endaste gång. Det blir så ibland när jag blir lite ivrig.

Sen gick det bra på ridlektionen idag. Jag känner verkligen att jag har börjat hitta lite knappar på Calle. Jag har liksom börjat komma på lite hur jag ska göra, och tänk vad han ger mycket tillbaka. Och så fick jag beröm och det lever jag på må ni tro. Ja, hovis fick också beröm... men han får så mycket beröm jämt så det räknas inte lika mycket, tycker jag.

I lördags slet vi hela långa dagen här hemma. Jag inredde stallet och hovis snickrade på ligghallen. Det var 32 grader varmt och vi längtade efetr att bada, men slet pliktskyldigast vidare med siktet inställt på "imorgon". Imorgon kom, och lagom till att vi parkerade vid badplatsen fyra mil bort kom regnet. Någon snälla! Påminn mig om varför jag flyttade från kusten till inlandet!!! I vilket fall som helst så är det fint i stallet och det känns riktigt som att det står iordning och väntar på att Calle och Dallas ska komma hem. Flera månader i förväg, och det är faktiskt lite kors-i-taket-varning på det. För det ju MIG vi pratar om.

Imorgon ska vi hälsa på Dallas och på onsdag morgon är det turnédags igen! Nu är det sova sju kvart i timmen (som min svärmor brukar säga) som gäller. God natt, kära vänner!

5 kommentarer:

Hovslagaren sa...

Ok, erkänner att du var duktig idag på hästryggen. Men jag är inte nöjd med att du far iväg på turnéer så där kors och tvärs och JAG får stanna hemma och jobba! Ok vore om du åkte till någon gammal släkting som verkligen är gammal och tråkig och bjuder på the och torra mandelkubb från 2006.
Nä nu minsann ska här åkas ned till skånska låglandet med förväntningar som:
"Åhh tänk om vi ska laga mat? Eller jag menar, jag kanske får vara med på ett hörn sippandes på ett riktigt gott vin! Åhh vad kul det ska bli!"
Have fun.
verkligen.
Men nästa gång så tänker jag åka med om det så krävs att jag gömmer mig i bakluckan!
PS: Hingsten äger! :DS

Irene sa...

Alltså, Lotti, prata till punkt och prata till punkt, DET är överskattat tycker jag.

Men hörru, Hovslagaren, har du inte tänkt på att Skåne är knökafullt av hästar att sko?! Du kunde ju ta med dig lite doningar och sko på vägen så att säga. Herregud, här har vi Flyinge nästgårds, OCH dessutom inte vansinnigt långt till Falsterbo där den samlade hästkoncentrationen just nu är ohyggligt hög. Du hade blivit mäkta populär, det kan jag lova.
Och nästa gång så räknar vi verkligen med att du följer med!

Lotti sa...

Tja inte för att jag någonsin smakat påe tt (en?) mandelkubb vare sig från 2006 eller senare. Eller tidigare för den delen. Men det låter ju onekligen både gammalt och tråkigt. Och inte så gott. Nej annat blir det nog i Skåne på onsdag. Då ska vi ha kul. Och fnissa. Och ondgöra oss över svåra hästar. och titta på blommor. Och knyppla spets. Så det så!

PS Hingsten är ok. Calle äger!DS

Irene. Nu vete fan varför jag inte kans e din kommentar här. För jag vet ju att du har skrivit en. Jag ser den framför mig på min mail. Hm... I vilket fall som helst så tycker jag att det är nästan osannolikt passande att du känner så kring det här med att prata till punkt. För jag är inte så bra på att låta folk prata till punkt. Jag kan behöva en åthutning med jämna mellanrum.

Och så vill jag bara tillägga: Tooomaaarråw, tommarråw! I LAV JA tomarråw. You´re only a day awaaaaaayyy.

Så var det sagt.

Irene sa...

Ja jag vet ju också att jag lämnat en kommentar? Märkligt på min ära! En liten ondsint Bloggvarelse som inte har bättre för sig sitter där ute i cyberspace och roar sig just nu, det kan jag ge mig attan på.

Men i vilket fall; jag instämmer i ditt utbrott! My sentiments exactly.

Å nu så får vi bara se om DET HÄR kommer fram. Eller om det fortfarande är tjall på tråden.

Lösenordet är lämpligt nog "exictsts" så det torde ju tyda på att den finns i alla fall. Kommentaren alltså.

Hovslagaren sa...

Ser redan fram emot en resa nedåt landet! Varit i Lund en enda gång i mitt liv. Jobbade då som.. Håll i dig! Dansare i en dansgrupp och vi uppträdde på Astra tror jag det var, för snart 10 år sen. Vi åkte nog hem mitt i natten så det enda jag såg var väl infarten till Lund!
Ha det så trevligt!