söndag, juli 18, 2010

Pedikyr på Bassholmen

Vi måste alla klippa tånaglarna då och då. Igår var det dags för grabbarna på Bassholmen. Det är en rätt kul grej det där, och speciellt i år i rollen som arrangör. De ska fångas, tas in i stallet och ställas i boxar. Gärna då rätt så trångt så att det är lugnt och inget bus.
Jag behöver knappast nämna att det hela avlöpte som en dans, men däremot tänkte jag visa min RÅSNYGGA hingst- men nyklippta tånaglar!





Han är så fin så det är bara inte riktigt klokt faktiskt :)

8 kommentarer:

Petra sa...

Wow..... kan man få känna sig lite stolt som uppfödare till honom kanske? ;^))
Tack för bilderna.... skall bli spännande att se honom när han kommer hem.... Han ser verkligen ut som en "riktig" häst nu och växt ifrån unghäst stadiet...

Irene sa...

Ja det är han, otroligt snygg alltså. Han passar således väldigt väl in i er familj.

...och sen så blir jag ju så glad av att se hästar i frihet, så där. Trots att det är måndagsmorgon på jobbet.

Lotti sa...

Jag tycker ju som bekant att Jante är en jävla typ, så är du stolt kan du gärna vältra dig i den känslan för den delen, Petra. Dessutom är han ju så SNYGG!!

Irene, alltså jag gillar dig mer och mer. Du vet sannerligen hur man ska få någon att känna sig BÄST! Det finns mer bilder (lite mer frihetsbilder) på andra snygga grabbar på hingstbloggen.

Bitte sa...

Ja, det är han, RÅSNYGG. Nästan för snygg att drälla omkring på en öde ö, egentligen. Nu funderar jag på om nyklippta tånaglar möjligen skulle kunna göra något för att öka min apparation och attraktionskraft. Det faktum att jag har blå naglar på både tår och fingrar (det är ju valår!) har liksom inte gjort någon jätteskillnad än. Jag provar med klotången direkt.

Lotti sa...

Nå Bitte! Vi väntar ju alla med spännaning på en rapport. Funkade det?? Är det läge för oss att plocka fram tången allihop?

Ingela, Zeb, Indy sa...

Stilig grabb! =)

Petra sa...

Ok, även om det är jättefina bilder från Bassholmen, så tycker jag att det är hög tid att uppdatera bloggen, LOTTI!!! Hallå vi är ju ändå rätt många som sitter här på andra sidan skärmen o väntar o väntar o väntar.... Exakt HUR länge skall vi behöva göra det??? För du har väl inte viktigare saker för dig??? Som att ha semester och köra runt på en fyrhjuling i byn och bara glänsa??? Hahaha... Tack för massagen förresten...den gjorde susen... KRAM

Lotti sa...

Ingela, jag tycker mig se ett sinne för stil ;)

Petra- gud vad STRÄNG du har blivit!! Tur att du avslutar i lite mildare tongångar annars hade jag nog inte vågat mig ner till gården någe mer!