onsdag, juli 14, 2010

Sams

Jodå Emil och jag har blivit sams igen. Vi gjorde upp det hela över en burk grekisk yoghurt (där han åt och jag höll i) och har kommit överens om att mötas på halva vägen var. Jag lovar att sätta jättelångt snöre i selen när han ska vara på tomten och han lovar att absoluuuut inte rymma när han är lös i skogen.




Nu har vi dragit på semester. Emil och jag. Vi lämnade en lite lätt missnöjd hovis hemma med katter och hästar och ligghallssnickeri. "Tur att jag har Aston i alla fall", konstaterade han igår kväll. "Så man inte e helt själv, menar jag."

Jag har tagit med mig kameran och jag lyckades fånga Emil i badartagen, men självklart har jag glömt kortläsaren hemma så ni får vänta på de bilderna till jag har tid. Det kan förstås dröja för det är förstås väldigt stressigt att ha semester. På fredag åker vi hemåt. På lördag ska alla pojkarna på Bassholmen verkas, och då stannar vi över natt. Sedan åker Emil och jag till Gotland och jo, för en gångs skull får faktiskt hovis följa med. När vi kommer vi hemdrällerhela klanen med föräldrar, syskon och syskonbarn in för att förlusta sig på sommarland, Liseberg och jag vet inte allt vad man kan förslusta sig på. Ja och så har jag faktiskt en turné kvar att göra...

I vilket fall som helst så befinner jag mig i Stockholms skärgård som badar i solsken och värme.

9 kommentarer:

Hovslagaren sa...

Alltså.. Jag vill återigen förtydliga mig. Semester sol och bad och svärmors goda mat och svärfars tyska dialektala missar som "han lever, hurra hurra hurra!" och appfelsnaps och doften av havbrisens sälta med en tüütch av tång och det övriga trevliga sällskapet på Blidö som över en låda vin diskuterar världens alla problem och ibland även hittar superbra lösningar och en snusande Emil vid fötterna i sängen när man vaknar är INGENTING mot att sko i den underbara värmen, speciellt varmsko så den härliga röken stiger upp oundvikligen i näsan och sätter sig i kläderna för att man sedan mockar hästbajs i en ligghall för att slutligen spika, slå sig på tummen, läkt och slåss med mygg och massor av knott!!! "andas, andas, andas"
Så det så!

Emelie sa...

Vad bra att ni blivit sams igen (och vilken tur att Emil inte fastnade med huvudet i yoghurtburken)! Ha det så skönt på semestern.

Jea sa...

Jag tror ärligt talat att det mest var du som kom överens faktiskt... ;)
Vem står på tur att få celebert besök? :)

Irene sa...

Hördu Lotti, jag blir rent matt av att läsa om din semester. Onekligen låter det trevligt, men själv orkar jag inget mer än att masa mig mellan skuggan under päronträdet och sen upp på altanen. Kanske, om jag är riktigt energisk, orkar jag dricka ett glas vin.

Irene sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotti sa...

Men hovis! Kunde du prata så länge?? Förresten tror jag inte du skulle trivas här för vi bara badar hela tiden. Är man strandplaskande badkruka så är man. Trots allt :)

Eller hur Emelie! Det var några skälvande sekunder av hurskadetgåhurskadetgå men det gick ju bra till slut ;)

Jea, hur menar du nu? Emil har lovat dyrt och heligt att från och med...eh...typ i förrgår alltid lyssna, alltid lyda och framför alltid rymma. Eh NEJ, jag menar förstås ALDRIG rymma.

Och nu undrar man ju Irene... om du ändå ligger under päronträdet, vad ska du upp på altanen å göra? Är det där vinet finns eller?

Anki sa...

Conny, jag,Stina, Madde,Sara och Julia åker i morgon söndag och stanna till nästa söndag. Stina madde och Sara stannar 1 vecka till så kommer Ronny dit- Conny ska köra folkrace festivalen på gotland. Ha det så bra. Kram

Anonym sa...

Å vi som tänkte komma till er någonting nästa vecka eller veckan därpå! Men det kanske blir lite mycket för er då? Ha det så bra på Gotland <3
Kram Gunilla Andersson ;)

Lotti sa...

Anki, ha det så kul!

Gunilla, alltså mycket hit och mycket dit. Sova i badrummet? Känns det främmande?