måndag, juli 26, 2010

Trollisuppdatering

De hittade en propp i urinröret. Igår eftermiddag fungerade katetern fint och Trollis åt sin mat med god aptit. Svaret på urinprovet kommer idag och då får vi förhoppningsvis en fingervisning om orsaken. Hem får han däremot inte komma förrän tidigast imorgon.

Aston är förstås vilsen och ensam utan någon som lappar till honom när så krävs. Det kan man ju förstå. Jag gör mitt bästa för att vara lite sträng och barsk, men det är svårt när han ska hålla på och vara så rackarns söt.

Det är det där med ramar... som är så himla skönt för oss som inte är riktigt som vi ska ;)

5 kommentarer:

Bitte sa...

Det där vara så rackarns söt-tricket har jag försökt i hela mitt liv. Har inte lyckats än. Kan bara gratulera Aston till framgångarna. Och skicka ett bestämt skrya nu på dig till Trollis.

Lotti sa...

Aston säger säkert tack. På ett rackarns gulligt sätt såklart! Nu är i alla fall Trollis hemma igen, så då får han ta över uppfostran.

Petra sa...

Vad skönt att det gick bra med Trollis och att han är hemma och kan ta över uppfostran. Ordningen återställd...
Såg i går kväll att Calle reds av en liten tjej, yngre i alla fall, utan sadel, men med mycket god sits och följsam i alla rörelser. Calle riktigt svävade fram i traven.... han såg ut som om han bara ville frysa tiden och alltid ha denna ryttare på ryggen ;^) Kanske måste återställa ordningen här med???

Irene sa...

Det var ju för väl att Trollis är hemma igen!

Sen vill jag bara ställa en besserwissrig och petimetrig fråga till Bitte; "skrya"?! Måste vara något dialektalt, va?

Lotti sa...

Skitunge! Ska hon hålla på och vara naturbegåvad och rida min häst bättre än jag så får hon inte rida på min häst nåt mer! SÅDETSÅ!!! *lommar iväg och frågar Tova om hon kan tänka sig att rida ikväll också*

Det är jätteskönt atth an är tillbaka, Irene. Flocken är fulltalig igen!