onsdag, juli 22, 2009

Sanning och konsekvens

Eller kanske snarare, handling och konsekvens. Och att varje handling har en konsekvens kan Lena och Kicki nu intyga efter gårdagens rätt så blöta tjejkväll :)

Medan männen fick sitta i varsin box i stallet inledde jag visserligen kvällen med att spilla ut spriten i Lenas hall, men resten av kvällen var föga kantad av katastrofer utan skratt, vin, Lenas underbara kycklinggryta (som hon med all säkerhet idag har glömt hur hon gjorde) och Levi´s 501:or!

Själv är jag pigg som en lärka och snart kommer snickaren och tittar på sovrumsfönstret. Medan de andra tjejerna lider av konsekvenserna av gårdagens handlingar så har jag redan varit ute på en rask promenad i solen (kors i taket)och nu tänker jag gräva upp den förbaskade busken som skymmer mitt växthus.

Så det så!

2 kommentarer:

Kicki sa...

Hade nog inte hjälp om de vart en lugn filmkväll hemma - att lägga sig sent och gå upp tidigt har aldrig vart en bra kombination för mig. Hade i vart fall väldigt trevligt igår. Hörde nått om att grabbarna var avis och skulle därför ha grabbkväll på lördag?!

Lotti sa...

Jo jo, skyll på det du. Det hade nog inget alls att göra med vinet! )

Pôjkera sitter här och bokar mobil bastu!! Sånt ska de tydligen ha på sina grabbkvällar... Men visst, de kan ju sitta där och bubbla medan en annan jobbar non-stop i två och ett halvt dygn :-/