torsdag, juli 23, 2009

Det ena med det andra

För det första- ni har väl upptäckt att ni kan hålla koll på Thomas blogg härifrån? Scrolla ner en bit till "Min blogglista". Där kan ni se Thomas senaste rubrik och slipper på så sätt surfa in där bara för att lämna den med den bittra smaken av besvikelse dröjandes kvar på tungan.

För det andra: "Tillbaka till Aidensfield" äger!

För det tredje: Jag har skördat min första gurka. Den var taggig, men jag har inte vågat smaka än. Jag måste dämpa förhoppningarna lite först. Ni vet, det där med "den bittra smaken av... " Morötterna kom aldrig upp. Kan det vara någon liten krabat som äter upp dem nerifrån eller? Mina squashar ruttnade i änden, men jag läste att man måste hjälpa blommorna att pollinera sig. Så nu springer jag där inne i växthuset och leker äktenskapsförmedlare. Räknas det som koppleri??

Och idag står packning på schemat. Jag ska minsann åka till Värmland och bo på bondgård i helgen :) Och promenad i skogen. Jag har haft Emil hemma i två dagar, han behövde semester från jobbet och jag behövde motion. Det är mysigt att skrutta runt hemma med mina två fyrbenta grabbar.

2 kommentarer:

matilda sa...

Kan inte låtabli att kommentera denna gurka! Är ju förmodligen inte den enda som assosierar till något annat, så barnslig är jag...

Lotti sa...

Meh, vilket trams!! :)