torsdag, april 01, 2010

Direktörskan tar upp tråden

Det var ett tag sen sist, jag vet. Mitt kontor har varit förvandlat till ett sånt där föreningsrum inför ett jättestort utskick. Papper, kuvert, frimärken och adresslappar överallt. Jag har fakturerat, kontrakterat, frankerat och skrivit brev. Jo då. Nu är det allvar för de blivande unghingst-på-bassholmen-ägarna. Men allt detta mitt upp i hetångande deklarationstider. Ja ni förstår. Och så hovis då som går och köper bläckpatroner på MASTERCARD istället för VISA!! Jamen det fattar väl vem som helst att man inte kan?!

Ja ja... Jag har sagt förlåt till hovis. Och utskicket är klart.

Men sen är man ju så himla orolig för Ymer. Konstigt det där att någon man aldrig träffat kan betyda så mycket. Och då menar jag inte bara Ymer.

För stunden ligger jag i soffan med en mysig tjej brevid mig och garvar åt ljuvlige Peter Haber i "Sunes sommar". Vilken fantastiskt rolig film det är ändå! Vi såg den igår också ;-)


- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

Larsson sa...

Guud, va snällt skrivet...det där om Ymer.

Å vet du Lotti, om vi går "hela" ur det här så lovar jag att du ska få träffa honom. Även om det gör att du kanske ändrar uppfattning ;)

Lotti sa...

Gör du?? Lovar du på riktigt??

Irene sa...

Åh - kan man inte få vara med? Kan vi inte ha en besserwisser/schlechterwisser/allmän hygglowisser-träff?

Visst är det väl en glimrande idé?

Larsson sa...

Men Irene, det är ju en alldeles lysande idé!!

Alltså en sån träff vill man inte missa för allt smör i Småland eller alla spettekakor i Skåne eller va' tusan det nu heter :)

Lotti sa...

ÅÅååååååå vad ROLIGT!!! Vi måste måste måste!!!

*studs studs studs studs*

Irene sa...

Ja jag vet, jag är lysande (sa hon blygsamt). Nu ska bara Ymer blir riktigt frisk och sådär.

Fast spettekaka - njae. Hu! Har ni smakat det?

Lotti sa...

Nej fy fasen!! Det ser ju ut som plast! BLÄ!