fredag, april 30, 2010

Lyssna! Kan ni höra dem?

Jag kallar detta nummer: "Längtan till Bassholmen".
Ni ska tro att vi har övat länge!

Okej pållar! Vi sjunger upp! Mimimimimimimiiiiiiiiiii.....Å ett två tre!


Mitt sommar-låååv!


Va JÄTTEschönt
mitt såååÅÅÅåååmmarlov ska bli



då e man leee-dig hela långa daaaan.


Å alla määäännischor vill UT PÅ
lAAAAAAAAAAAn-det



å nästan iii-ngen vill gå kvar. i stan.

Pållar! Här kommer sticket!


Å ja ska öööö-nska mig
må-nga-so-li-ga daAAAAagar


så det blir varmt. i vattnet. i vår vik.


Mitt sommarlåv.
Va jätteschönt. mitt såååååmmarlov ska bli


me alla blommorna på grööönan äng


Man står och seeeer på häs-tar-na
i haAAAAAAAAaaagen



å vet att inget e som som-ma-ren.

Le grande finale!!

ÅÅåå vet att iiing-et e som som-ma-ren!

Bara en vecka kvar till betessläpp på Bassholmen

12 kommentarer:

Hovslagaren sa...

Ha ha ha ha ho ho hi hi hi!! Känns bättre idag va?? Kanske inte behöver vin och massage??? Hi hi
Ska bara pussa tulllipanerna lite först!!!!! Ha ha!
Jadu lottipotti!

Larsson sa...

Underbart! Helt otroligt jäkla underbart!!!

*skrattar, skrattar, gapflabbar*

Lotti sa...

Tjaa. Alltid trevligt om man kan roa någon :D Mest mig själv kanske...

Irene sa...

Du roade mig! Nu! Lite trött i hårrötterna efter ett ihärdigt valborgsfirande, jaja, vi ramlade i säng kl 11 men så är det när man är nästan pensionär, då blir man trött. Bebisföräldrar är också trötta, så alla knoppade in tidigt. Sen går man en lååååång och tidig morgonpromenad och sen kommer man hem och läser om sju skönsjungande sjömä... pållar och då skrattar man så högljutt att hunden hukar bakom soffan.

Lotti sa...

Om du är trött i håret efter en kväll som slutade klockan elva... ja då dyker två frågor upp: 1. Hur mycket alt. vad har man druckit då? 2. När går du och maken och lägger er i vanliga fall?? Men förutom att jag undrar är jag glad att jag kunde få dig att skratta. Du vet ju att det förlänger livet!

Anki sa...

Det ska bli en upplevelse att få vara med när hästarna släpps iväg!!
Vi ses

Bitte sa...

Jag vill också bli sommarsläppt på Bassholmen!

Hovslagaren sa...

Anki, ja vad kul att ni kommer!

Bitte, tjaa.. Finns ju någon plats över.. Hur funkar du med hingstar?! Gräs och vatten?

Lotti sa...

Anki, du kommer sent att glömma det.

Bitte: i så fall ska du infinna dig på Vägeröds parkering senast kl 11:30. Kom helst i hästtransport (annars kan det bli så konstiga frågor) iförd kraftig grimma och träns. Ha gärna med dig ett spö ifall du blir bråkig och ett långt grimskaft ifall du tänker stegra dig eller så. Och du, glöm inte kamma dig för det blir fotografering innan släppet. Okej?

Lotti sa...

MÄH!! HOOOOVIS! Här är det JAG som svarar på kommentarerna!!!!!!!!!!!!!!

Bitte sa...

Men vad bra! Du meddelar jag vår husse att jag inte följer med till Provence utan kör Bassholmen istället. Jag går fint ihop med hingstar (alla duckar för en äkta besserwisser). Nej, jag stegrar mig inte (bara när det blir tal om tulpanpussning; där går min gräns). Mullberrygrimma, är det OK? Väkammad kom hon gryningen – c´est moi! Men nu undrar jag: får man välja mellan croissanger och pain au chocolat till frukost? Får man svalt rosévin när man badat sig trött? Hur många böcker kan man ha med sig?

Lotti sa...

Eeehh... croissanter och rosé... Alltså jag tror snarare på Provence i så fall! Här är det mest gräs. Och lite cornflakes om man är snäll. Böcker får du förstås gärna ta med, men bara om du lovar lära Dallas att läsa. Ååå, det vore gött. Ligga nere i stallet, nergosad i halmen medan Dallas läser en mysig godnattsaga.