söndag, april 04, 2010

Säkra vårtecken




Påskkärringar (om än små)



Gamla, ruttna, smaskiga ben.



Fett uttråkad kattunge...



...får ta sig en titt på utsidan för första gången...



...och riktigt utforska sin omgivning...



...i snöre såklart! Herregud han kan ju gå vilse, bli uppäten och/eller ramla ner i ett sorkhål!

Under snön, fullkomligt ostörda i nära fyra månaders tid har sorkarna nämligen grävt upp HELA tomten. Och då snackar vi 10 000 kvadratmeter tomt! Vad gör man åt det?!?!

Ja och sen har jag gått en skogspromenad och sett tussilago, blåsippa och snödroppar. Så nu är det vår minnsann. Wohoo!

12 kommentarer:

jeanette och Dino sa...

Det är DÅ man kallar in kungen! Han ÄLSKAR att jaga sork. Han har nämligen inte förstått i alla lägen att han är en hund. Lixom lite FÖR kattlik ibland...
Jagar sork, kommer och går som han vill (eller nja det får tydligen inte dina katter ;)), gosar bara när det passar honom, kräsen osv.
Fast å andra sidan du har ju´ katter. Borde de inte visa vad de är till för nu? Kan man tycka... ;)

Lotti sa...

Okej Jeanette. Jag ska förklara: Allt detta sorkdrameri har alltså utspelat sig på VINTERN under SNÖN. Katter gillar när det är VARMT och TORRT och stannar således inne på vintern. Eru me?

Och... Kan du inte skicka hit Kungen på kollo så han får ta rätt på det här sorkdebaclet?

Hjalmar sa...

Asså du människan, var det Lotti du hette? Nu e ´re så här att vi katter har nio liv och femtifjorton sinnen. Vi har inbyggd GPS. Medfödd lixom!
"Komma bort...gå vilse"...tssss, STÖRTLÖJLIGT!

Du! Jag kan fixa ditt problem med sorkarna fast...det kostar! FETT! Sätt in 100 strömmingar på mitt konto i ......

Hjalmar!!! Vad GÖR du?? Jag har ju sagt åt dig att du inte får surfa på egen hand!

Ber tusen och hundra gånger om ursäkt å min katts vägnar!
Det ska aldrig upprepas...

Lotti sa...

Ha ha ha ha ha!!!!

:-D

jeanette och Dino sa...

Så har man katt får man det bara sorkfritt på sommaren - OM det är fint väder, alltså?
Då ÄR det bättre med Kungen, han jagar sork året om han! :)

Lotti sa...

Eh... shit vad komplicerat det blev... Alltså om man har katt har man det sorkfritt inne på vintern och sorkfritt ute på sommaren. Fast egentligen inte det heller, för på sommaren tar de ju IN sorkarna för allmän beundran. Gärna innan de har ihjäl dem. Så... ja alltså egetligen är det ju aldrig sorkfritt när jag tänker efter.

Vilket skit!

Jane sa...

*skrattar ihjäl mig*
Alltså bor inte ni på landet typ??
Och stackars misse får gå i koppel???

Lotti sa...

Alltså nu tycker jag att ni är lite bitska! Det finns LOKATTER, RÄV, VARG och gudvetvad på det här berget! Alltså Trollis, den besten, han kan ju försvara sig. Dessutom är han klok nog att akta sig för sånt som är farligt. Men den där lille vildbasen. Han har ju varken sans, vett eller omdöme. För att inte prata om avsaknad av fysiska förutsättningar.

Nej, vet ni vad! Han får allt gå i snöre tills han har blivit lite större.

Komma här och garva ihjäl sig... Vilket sätt asså.

;-) (Jag VET att jag är världshistoriens fjantigaste)

Anki sa...

Du är ine fjantig, bara rädd om dina nära och kära!!!!

Lotti sa...

PRECIS!!

Ann-Louise sa...

Jättefina bilder. Katten var skööööön!!!! Speciellt den i fåtöljen där den ser sådär mean ut. Visst är det härligt med VÅR!!!

Lotti sa...

Vår och vår, Ann-Louise. Jag alltså förutom brungått gegg, sorkhål och en total avsaknad av sol, så visst. Det är härligt :)

Katten är skön. Och jobbig!! :D