onsdag, juni 24, 2009

Innan avfärd



Solen gassar utanför, temperaturen börjar så sakteliga röra sig uppemot 25-graders strecket, fågelföräldrarna jäktar, under stort ståhej, in och ut ur sina holkar där små hungriga näbbar aldrig får nog och jag sitter inne. Lite blogg (även fast den fruktade kommentarsdöden nu även verkar ha drabbat "Allt om hästar..."), kaffe och kattkel innan jag sätter mig i bilen och motvilligt gör den i och för sig rätt korta, men ack så tråååkiga, färden in till "stan". Slut på mjölk, toapapper, kaffe- ja, ni vet. Tänk vad mycket roligare det vore om man hade slut på till exempel chipotle eller rosenvatten! Och var fasen hittar man sånt?! Mitt rabattprojekt skrider så sakteliga framåt. Igår grävde jag upp och flyttade dit de första blommorna. Jag hoppas att jag inte har traumatiserat dem alltför mycket.


Lenas fuxsto, Blomman, har satt vaxproppar. Och ni vet (väl?) vad det innebär... Thomas! Skynda dig att koka kaffe och baka bröd!!


1 kommentar:

Kicki sa...

Sitter du inne när de är så fint väder??!!!!!!!!
handla borde man oxå passa på å göra när de regnar.. så att man kan njuta så mycket som möjligt av solen. :)

Ska hålla tummarna för att Lena blir "mormor" i natt.. :)