torsdag, juni 04, 2009

Det kan hända DIG

Okej... när min man satt här i soffan och tyckte att vi skulle fylla på förråden bara utifall svininfluensan skulle slå till och vi skulle bli isolerade i vårt hus- förbjudna att gå ut- så skrattade jag ut honom. Eller förlåt! Först suckade jag ljudligt samtidigt som jag himlade med ögonen så det var bra nära att de fastnade. SEN skrattade jag ljudligt- ut och åt honom. Hur länge sen är det här? Det var då när det var som mest ståhej kring svininfluensan, då hade vi ännu inga fall i Sverige? Är det tre veckor sedan? En månad? När hörde man nåt sist?

Slår på min kära vän datorn igår kväll, snabbkollar FB och får se att en kär och saknad vän sitter isolerad i sin lägenhet med... SVININFLUENSA!! Jag hade tydligen missat att han var på nyheterna igår.

Jaha, så nu sitter jag här och undrar i mitt stilla sinne om jag ska förfäras över att det kan hända mig samt hur många av mina andra vänner som nu är i den omedelbara riskzonen, om jag ska vara lite mallig över att känna den 10:e drabbade personen i Sverige (fort någon- tipsa kvällspressen) eller om jag ska göra som vanligt- rycka på axlarna och tänka: "Det händer ändå inte mig"

Inga kommentarer: