fredag, februari 20, 2009

Mitt samvete var i fara, men jag räddade det i sista sekund


Har jobbat natt. Blir alltid lite seg dagen efter. Kom hem lagom tidigt på förmiddagen, skulle bara sätta mig en liiiiten stund vid datorn. Kolla mail och så, sen städa! Klockan fyra kändes det liksom så där som man kan se på film. När en bil hänger på kanten av ett stup. Det gäller att sitta still därinne, då kanske kanske man klarar sig. Så var det med mitt samvete. Så jag stack till stallet och mockade riktigt NOGA. Pussade en massa på min lilla (stora) Monteälskling, och tränade tjugo minuter med Dallas. PUH! Räddad i sista sekund. Klart, städat blev det ju inte. Men jag har ju faktiskt jobbat natt, och då sover man väldigt dåligt. Så då var jag absolut tvungen att vila upp mig på dagen. Sen städade jag faktiskt förra hegen, så EGENTLIGEN är det inte riktigt min tur. Men jag känner mig generös, så jag kan tänka mig att hjälpa till med städningen på söndag kanske. Efter att jag har beskurit mina äppelträd (woohhoo- äntligen!)... om jag inte är för trött... Man skulle också kunna lägga fram det så här att jag har varit hemma och passat brasan i spisen idag, så att det ska vara varmt och skönt när hovis kommer hem ;) Han gillar det! Väldigt frusen av sig, frusnare får man leta efter. Tacka vet jag mina isbjörnsgener! Tack pappa!


Pälsfällningssäsongen is upon us!! Katten har gått här hemma och fällt i flera veckor! Jag borstar och borstar, trots det vadar jag omkring i ett inferno av katthår! Katthår funkar annorlunda än hundhår. Katthår väger ingenting, så det flyger omkring i luften. Det letar sin in i näsan och fastnar på kläderna. Det sitter kvar på händerna när man har klappat, och då och då kilar ett litet strå in sig i ögonfransarna. Så man KÄNNER att det är något där, men hur man än gnuggar får man inte bort det. IRRITERANDE!! Det han inte fäller tovar ihop sig till små rastaflätor helst under hans små armar och mellan benen. Där man INTE får borsta! Herregud, man har väl sin integritet att tänka på! Skulle DU vilja att någon borstade dig under armarna och mellan benen? Nähä, tänkte väl det. Monte började fälla sin svans för en tio dagar sen. Helskumt. Den lossnar ända uppe i roten, så man kan dra ut tjocka buntar med tagel. Nu ser den märkbart tunn ut... Lilla Monte som alltid haft en så ståtlig svans. Dallas har gudskelov börjat släppa sin raggsockebeklädnad, såg jag idag. Skönt, då kanske han kan börja se lite vettig ut igen. Satt igår och beundrade bilder från sommaren och hösten. Innan han satt vinterpäls. Då när man kunde se konturerna av hans muskler. Den där klotrunda kroppen på rangliga ben vet jag inte var den kom ifrån! Emil då? Han lär väl vänta till de andra är klara med att fälla sin päls. Vore ju tråkigt om vi skulle få ha lite pälsfritt hemma någon gång!


Dallas fick gå en liten promenad idag. Det tyckte han var sådär. Men har är skitduktig på att stanna och sen stå kvar till jag bjuder in honom att komma fram. Duktig fölunge! I helgen blir det spiltträning igen. Senaste gången var runt nyår. Då gick det jättebra. Dallas var självklart MINST duktig av alla som tränade, men poletten trillade ned så småningom och det är huvudsaken. Sedan kom Dallas foderstat ifrån Uppsala idag. Skönt, för han skull inte ha så FRUKTANSVÄRT mycket kraftfoder som hon först sa i telefon. 1 kg Groov 125 räcker, det ska vi nog kunna få i honom. Idag stack han för första gången in näsan i grimman själv ;)


Nej, nu måste jag nog vila lite i väntan på att Ompalompa ska komma hem och laga mat ;)


Här är lite fredagsunderhållning:

Svårt att beta när man inte vuxit i benen :D.











Svårt att gå med stödstrumpa! Tips: titta flera gånger.

1 kommentar:

Thomas sa...

Ha ha ha! snuffle! Trebenstrav! Vad duktig du är med Dallas! puss