måndag, februari 23, 2009

Inställningar

jag kom på hur man ska göra för att inläggen ska få rätt tid. Så då ändrade jag tidszon, toppen. Nu har alla mina gamla inlägg fått jättekonstiga tider, och DATUM! Så nu ser det dessutom ut som att jag inte bloggat varje dag. Men det HAR jag faktiskt. Men det har inte du, Thomas... En sån som du kan bara betecknas som LOOOO HOOOOO SEEER!!! Jag är helt enkelt bättre än du på alla sätt och vis, jag har anat det hela tiden.

Idag skulle jag bara ta in Dallas och ge honom mat. Det tyckte inte Monte var ok. Han ställde sig vid grinden och uppvisade en synnerligen sur uppsyn. Undrade väl om han halkat ner på andra plats nu när han inte får ridas... men jag förklarade att INGEN kan peta ner honom från sitt högt upphöjda plats i mattes hjärta. Tänkte i alla fall att han också skulle få komma in i stallet, så jag öppnade grinden så att han skulle kunna gå lös in i stallet. (Ja ja, alla ni säkerhetsfreaks. Vägen från hagen till stallet är väl inhägnad så det är ingen fara). Men han fattade ingenting! I thugo minuter stod jag och lockade och pockade. Men han stod där i grindhålet och tittade undrade på mig. Såg ut som han trodde det var typ en kuggfråga. Ungefär som att jag skulle locka ut honom för att sedan skälla ut honom för att han rymde ur hagen. Till slut satte jag på honom en grimma. Inget grimskaft, knäppte inte ens grimman. Då följde han med som en hund. Till och med stannade och väntade på mig tills jag stängt grinden efter oss. Snuttegull!

Blir lite osammanhängande idag, för jag sitter och chattar med en gammal klasskompis och mycket nära vän samtidigt. Kram!

Inga kommentarer: