onsdag, februari 18, 2009

Grillkorv md annorlunda smak

Igår kväll var vi hos våra nya men vad som faktiskt (jag vågar knappt hoppas) verkar vara goda vänner. Vilket hus!! Jag blir alldeles trött när jag kommer hem till våra små rum. Eller nä, jag trivs här. Men jag blir skittrött när var morgons första tanke handlar om: "Herregud hästarna! Tänk om vi inte får bygglov! Tänk om vi bygger en jätefin hall, och så visar sig hagen vara värdelös, ett inferno av vatten och lera! Tänk om det växer hundra miljoner fångframkallande växter där?? Tänk om, just i ÅR, våren blir sen och vi inte kommer igång med bygget i tid?" Ja, ungefär så går tankarna. Panik.

Ja men, åter till de goda vännerna. Det var väldigt väldigt mysigt. Lillgrabben somnade så där underbart skönt på soffan som man själv helst gjorde när man var liten. Mitt i föräldrarnas egna vuxentid, vaggad till ljudet av deras djupsinniga eller lite-för-fräcka-för-att-vara-i-minderårigas-sällskap-snack. GÖTT! Fast... Jocke försökte mörda min hund :-O, och nu luktar han som en grillkorv! :-D

GAAAAHHHAAAA!!!! EN MUS PÅ MIN AXEL!!! Eller... jaså det var du lilla gubbe med wranglerjeans och cowboyhatt. Dig hade jag glömt. Vasa? Den här bloggen skulle handla om Dallas, ja. Jag är den mest egocentriska fölägare vars axel du någonsin suttit på, ja. Jag, jag, jag? Förlåt, jag ska skärpa mig.

Jag fick, som jag hoppats, lite tips och råd om hur jag ska gå vidare med Dallas. Trafikträning är nu närmast förestående mål, parallellt med fortsatt träning i körkommandon. Jag har inte gjort så mycket med honom de senaste dagarna, eftersom en ny liten kille introducerats i flocken och jag inbillar mig att de behöver lite lugn och ro när livet förändrar sig. Men i natt fick han sova inne och spara lite på den dyrbara energin som ju inte finns i hösilaget. Jag har startat honom på ett halvt kilo GROOV 125, och ökade imorse till 0,75 kg uppdelat på två givor. Han är så fantastiskt duktig! Mjuk och känslig i sinnet och kroppen. Väldigt väldigt mottaglig för mitt kroppsspråk, vilket känns otrolig skönt för jag har tränat mycket på att bli tydligare.

Monte är inte bättre och jag är jätteledsen för det. Men jag har många års tränng på att bita ihop, så jag gör det ett tag till.

Och hörrni, om det finns några "ni" här, nu när jag vet att det är OK måste jag påminna om att ta en titt på rik.blogg.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte på det på kvällen sen, att Emil nog luktade lagom gott! *småflinar* Allt för att skrämma bort er! *skrattar* Hur må detta sluta tro?

Lotti sa...

Tja, det han blev bara lite lagom halstrad. Lite tuggmotstånd så där :) Kram!