lördag, maj 29, 2010

Utmanad

Hm... hur rättrådig ska man vara här i livet? Alltid hålla sig till lagar och regler och aldrig göra som man VILL?! Och hur i hela fridens namn hovis kunde få till en Emillekbild som tionde bild när vi har SAMMA mappsystem, ja det övergår mitt förstånd?! Nej själv är jag rättskaffens minnsann och lägger högst motvilligt ut den tionde bilden i den första mappen. Så se: det är min RUMPA!

Alltså det finns liksom ingen hejd på hur generös jag är. Men. Min mamma brukar alltid säga att det hon lyckats bäst med här i livet är att ha uppfostrat tre generösa barn. Ja nu är vi ju inga barn längre, men generösa är vi alla tre. Och OM det hade varit så att jag hade en skattkammare skulle jag förstås delat ut guld och gröna skogar, men i brist på en sådan får det, i generositetens tecken, bli en bild på min rumpa.

Bara för att ni ytterligare ska inse och förstå och veta att uppskatta det här med min rumpa, så kan jag ju bara visa att om jag hade varit lika rebellisk som, säg hovis eller Irene som utmanade mig och som la ut den ELFTE (vad är logiken i det kan man undra) bilden hade ni kunnat få se till exempel den här bilden istället:

Va? Hade inte det varit trevligare?? En uppochnervänd hovis!

Eller den här!

En alldeles sprojlans nyfödd Dallaskille. Och en PÅKLÄDD Lotti!

Va va va?? Hade inte det varit bättre?? Men. Regler är regler. Och vem är JAG att inte lyda reglerna? Inte är jag hovis. Och inte är jag Irene.

Nu utmanar jag Åsa att lägga ut den tionde bilden! Men då vill jag MINST se en bar arm. Eller ett ben. Fast helst en rumpa.

14 kommentarer:

Irene sa...

Logik?? Vad menar du??

Jag gillade ALLA dina bilder. Och man kan ju undra hur regelrätt det är att lägga ut TRE när man skulle lägga ut en...

Lotti sa...

Som vanligt har du rätt Irene. Det var inte ett dugg regelrätt, så vi är lika goda kålsupare allihop kan man säga. Det passar väl bra ihop med att jag råkar gilla dig så mycket :)

Larsson sa...

Först bli jag orolig, riktigt orolig, när lagar och regler ifrågasätt. Ja, det skakar ordentligt i Larssons grundvalar!

Men sen lugnar det sig betydligt när allt faktiskt handlar om generositet. Och rumpor.

Och säga vad man vill om rumpor men INTE är de speciellt rebelliska!

Lotti sa...

Generositet är grejjer det! Manblir inte bara glad man blir lugn också :)

Jea sa...

Alltså... Larsson har redan visat upp min rumpa i hennes blogg... Det känns som att det får räcka...
Har man en sådan nästan obefintlig liten spissröv som du Lotti, då kan man visa upp den flera gånger.

Lotti sa...

Spissröv!! Exakt VAD betyder det?? Betyder det ovanligt vacker spänstig och formriktig? För det är det jag tror att det betyder...?

Jea sa...

Nja jo tolka det som du vill...
Det är skånska och betyder typ att du har så liten häck så att den känns spetsig om du sitter i någons knä...
Och var fan gömde du dig på utställning idag Lotti??? Det är meningen att man ska visa upp sig på en sådan tillställning - inte gömma sig!

Lotti sa...

Spetsig? Meh! DET låter ju inte alls attraktivt?! Och gällande utställningen så tänker vi inte visa oss förrän vi får ett betydligt mer tilltalande uttalande om mina rumpa. Sådetså!

Jea sa...

Men alltså Lotti... Det VAR en komplimang! Ju äldre man blir desto mer får man kämpa för att få ha en spissröv.
/Jea som gärna vill ha tillbaka sin som fanns där bara för ett par år sedan...

Lotti sa...

En komplimang? Jamen då kommer saken i ett annat läge sörru. Jag får väl i och för sig erkänna att jag inte var på utställningen men vem vet- rätt var det är står vi där på vinnarpallen. Emil och jag.

Bitte sa...

Inte tyckte jag att den rumpan var så särskilt mycket att skriva hem om. Har sett mycket större. Och mindre. Däremot såg det kallt ut. Så jag föredrar nog Dallasbilden i alla fall. Den ser bara så himla harmonisk ut. Suck.

Lotti sa...

Kallt? I slutet av Juli?? Men du är väl ingen badkruka?? Nog för att jag kan förstå att du föredrar Dallas framför min rumpa. Det gör jag med. Särskilt en sproijlans Dallas.

Åsa sa...

Hmm... har fullt upp att systematisera bland mina bilder för att hitta bil no 10... Snart... hi hi.

Lotti sa...

Äh! Gör som alla andra (utom jag) och välj en. Bara det är en rumpa med!