måndag, maj 03, 2010

Salt i såren (till Bitte och Irene)

Min bror och jag


vi har kramats av samma mamma.

Och det är så skönt. För han jobbar och låter mig peka.


Han är inte bara storebror, han är roddare också. Typ. Och igår följde han med oss till Bassholmen för att fixa det sista inför släppet. Det var flottar och båtar som skulle sjösättas, stängsel som skulle lagas och charmiga gubbar som skulle lindas runt lillfingret. Då är det bra med en storebror som kan hjälpa en. Klart hovslagare är som bekant bra på det där med att linda. Och Emil förstås.


Emil var med förstås! Vaddå syns han inte??


Nu då?
Västkusten har sin charm! Man kan gå väldigt långt ut i havet utan att drunkna!


Blöt, gåslös, mycket trött och mycket lycklig.

En som inte är lycklig just nu är Trollis. Han kom hem här på eftermiddagen med ett tjockt och varigt öra. Efter nogrann tvätt framträdde ett väldigt tydligt tandavtryck. Jag hoppas v e r k l i g e n inte att det är Aston som bitit honom i örat för då åker han nästan ut!! Imorgon blir det en tur till veterinärinrättningen för storekatt. Men det vet han inte än, så sssssssch.

9 kommentarer:

Irene sa...

Jahaja, först säger du att mina muffins är brända och sen viftar du med en storebror framför näsan på mig... hmpf!!!!! (det där krävde många utropstecken).

Men du - det ser alldeles, alldeles underbart ut. Vad är väl en bal på slottet mot Bassholmen? Jag vill nog också gå på bete där.

Förresten - klart man såg Emil!

Lotti sa...

Åååå, finaste Irene. Du är så fin och go, och och och fin. Du får gå på bete hos mig när du vill!

Anonym sa...

Nu vill jag bara säga att Irene faktiskt har en syster. Jag har ingen (jag är ju till och med föräldralös numera). Jag inte heller några svägerskor eller svågrar ety även vår husse är enda barnet.. Alltså är det syndast om mig och mest salt i mina sår. Varför undrar man? Vad har jag gjort dig, Lotti? Det får nog bli Provence i alla fall. Ska tänka på dig och hur regnet vräker ner över Bassholmen när jag sitter på verandan i sammetsnatten och ser på stjärnorna. Där fick du!

Bitte sa...

Värst vad den var snabb då. Jag vill inte alls vara anonym.

Lotti sa...

Men käraste Bitte! Du har ju mig!! Jag är minsann minst lika bra som både en syster och en bror. Och saltet var ju menat som en TJÄNST. Du måste ju härdas om du ska överleva på Bassholmen. Eller hade du tänkt badstrejka varje gång du får en liten skråma? Provence?! Det är skittråkigt i Provence!

Hovslagaren sa...

Ja, han är fin din bror... Jag har ju inte heller någon bror, fast jag kan ju låna dina ibland?! Men varför klaga med fyra storasystrar och nio syskonbarn?
Vad är ett varmt Frankrike mot Sverige när det är som bäst? (vill tillägga att det nu faller BLÖTSNÖÖÖ utanför fönstret!!) Troligtvis underbart! Men om du, Bitte, nu ska på bete... då borde väl det finnas en biljett över?!

Bitte sa...

Ja, alltså, nu kan jag ju säga att det INTE är tråkigt i Provence. Och att jag skulle låta bli att bada, nä, det finns inte. Bad är min grej, liksom. Se där, ytterligare en anledning att åka till Provence: pool på tomten och Medelhavet på behagligt avstånd. Men om jag väljer Bassholmen (trots bristen på croissanger) så är det givet att min biljett är din, Hovis!

Jea sa...

Ja, ni har även mig era stackars brorslösa individer.
men jag och Lotti dela såååå gärna med oss av oss själva, och DET är faktiskt ett strå vassare det!

Lotti sa...

Hovis. Exakt HUR menar du när du tycker att det är DU dom ska åka till Provence?? Vad ska JAG- DIN HUSTRU göra då menar du? Stanna hemma och mocka hagen???

Bitte: se ovan.

Jea: Alltså det känns som att du känner mig!