söndag, maj 16, 2010

Lojalitet

Det är en svår sak. När ska man prioritera lojaliteten framför... säg tex humor? Är det fel att hänga ut en vän för att andra ska få sig ett skratt? Nä! Så här var det alltså:

Bassholmens hingstbete har en hemsida. Den har funnits i flera år, och jag har liksom bara tagit över domännamnet. Så när jag satte igång med denna beteshistoria hade jag alltså redan en befintlig hemsida. Toppen. "Den ser enkel ut", tyckte jag och försökte göra en enkel förädnring på en av sidorna. Det gick naturligtvis åt skogen och proffshjälp fick kallas in. Proffshjälpen kommer i detta fall paketerad i form av mycket god, dock groteskt överbetald vän och tillika datahackerkille. Min överbetalde vän och datahacker hade inte så lätt att ordna upp det jag ställt till med som jag trodde. Sidan var krånglig sa han. Problemet löstes med en nödåtgärd. Och jag fick stränga order att skicka över alla uppdateringar till honom i fortsättningen. Mao: Don´t PILL!

När årets kull släppts ut och fotograferats skulle alltså dessa bilder läggas ut på hemsidan. Här ska erkännas att jag gjorde ett första försök själv, vilket ledde till att det inte gick att gå in på hemsidan alls. Jag raderade snabbt som attan det jag gjort, låtsades som ingenting och mailade istället snällt bilderna till Mr. Hacker som omåttligt nöjd med sig själv ringde upp ett par timmar senare. Bilderna låg uppe och i utbyte för detta var jag skyldig en skriftlig bekräftelse på min eviga kärlek och trofasthet. Rätt billigt tyckte jag och klickade glatt iväg till min fina nyuppdaterade hemsida. Knappt hade jag laddat färdigt förrän telefonen ringer igen och en mycket liten röst säger typ på ett ungefär: "Jooo, du vet din hemsida... Den är liksom litegrann vadskajagsäga sönder. Känner du någons om kan laga den?" So much for datahacker!

Som kompensation får jag nu en alldeles ny hemsida som jag hoppas ligger uppe i mitten på nästa vecka. Så det kan gå! Men det roligaste i allt det här, för mig alltså, var ju att när jag senare fick ett SMS där det stod att han skulle fortsätta imrogon eftersom han skulle hjälpa en annan god vän att flytta kunde jag skadeglatt svara: "Se upp bara så du inte har sönder något"



Ha ha ha ha ha!

M: ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

6 kommentarer:

Bitte sa...

Men bilden: åh, den är jättebra!

Jea sa...

Skadeglädje är den enda sanna glädjen!

Irene sa...

Herregud, om någon säger "Don't PILL" till en så är det väl självklart att det just det man gör. Man måste ju kolla om de hade rätt? Datahackers mår dessutom bara bra av att bli medvetna om sina egna tillkortakommanden. Att de är dödliga ochsådär.

Lotti sa...

Vad du är gullig Bitte!

Och Jea, du har i vanlig ordning förstått helt riktigt!

Irene. Så är det. Och sen så är det ju sp mycket mer tillfredställande för oss dödliga när det går åt skogen för de groteskt överbetalda! Visst?

Anonym sa...

Nu undrar man ju: vad innebär "groteskt överbetald"? I förhållande till sin kompetens. Eller i förhållande till vad mjölkbönderna får för mjölken. Ellr vad en copywriter tar för väl valda ord?

Lotti sa...

Till Anonym: I förhållande till om man bottnar när man tar sitt kvällsdopp i sin årslön.