fredag, maj 28, 2010

Hos Larsson...

...finns en Larsson, fyra grabbar och en massa kärlek. Ett skitsnyggt hus som jag nu funderar på att ta över och flytta in i finns det också. Och efter en helt underbar vecka med många efterlängtade möten, återföreningar och gannmeldans (utan K) var det perfekt att avsluta min solosemester och Sverigeturné med en intitt hos dem.

Tänk om jag varit lite mer om mig och kring mig. Då hade jag haft med mig kameran och tagit en hel hoper bilder. Men... jag var liksom upptagen med att- som Bitte säger- prataprataprata, äta och gosa med grabbarna. Nu får ni nöja er med suddiga ifånbilder.

Vi försökte få till ett familjeporträtt. Jag tyckte det behövdes bildbevis, ifall någon skulle få för sig att inte tro mig på mitt ord.


Ymer ska bara viska en sak medan
Gurra försöker balansera på mattes knä
och Quba jagar ett kli. Jag väntar.


Nåja... kanske inte helt oklanderligt poserat...


En gosig aktersnurra



och en sovande ysterkvist

Sen var det ju det här med överraskningen. Överraskningen till Irene. Vi bad snällt:

"Jo du Ymer? Min kompis Irene skulle så gärna vilja ha...


en autograf."

Vilken vecka! Med undantag för det lilla vindrutedebaclet ger jag den 5 getingar!

6 kommentarer:

Irene sa...

Jamen näe! Till mig!! Nu blir jag ju så rörd att jag blir rent fjollig.

Tack snälla, snälla, Larsson, Lotti, Ysterkvisten, Aktersnurran och Qubanen!

Och när jag ändå har ordet så vill jag även tacka Hovslagaren, Emil, Trollis och resten av mänskligheten.

Hovslagaren sa...

Irene! Du är go du! ;)

Lotti, vad skönt att du haft det så bra! Vi "grabbar" (ja, vi är ju bara just grabbar, trots mina övertalningsförsök att nästa fyrbenting BÖR bli en hon så balansen blir noggurlunda! Tänk vad mysigt med en hundflicka... Vad kan hon heta?! Hmm.. Kanske Mona?(drömmer mig bort)...)
parantes nu när jag ändå tappat tråden!
Inte kan man sätta ( ) innanför ( )?? Dvs (())? Jo, kan kan man väl med huruvida det är korrekt eller ej lämnar jag till er som använder det svenska språket så fint! Själv älskade jag ämnet "svenska" tills jag började gymnasiet.. Min första svensklärare var knappast en källa till inspiration direkt. Min andra, en politiker som hellre ville prata om sitt parti än diskutera litterära termer och retorik. Den sista var bra, men då hade vi väl ca fyra veckor kvar tills examen!
Men ursäkta, Lotti!! Här stuler jag plats i din blogg! Oförskämt! Ha ha!
Var var jag nu då?
Jo! Som sagt är jag glad att du haft så kul! Men vi har minsann saknat dig lite i alla fall !
Läskigt med stenen förresten!
Gällande bloggträff så vore det jättekul! Först tänkte jag att jag då skulle kunna stå för fikat. Men efter en tid med bloggande, av bl a Irene, med så fina bullar och mat på bild lämnar jag ödmjukast över uppdraget. Assisterar gärna dock!

Jea sa...

Ja visst är Larsson o co ett härligt gäng! :)♥♥♥

Lotti sa...

Jajjemän, Irene. Den som efterfrågar, den får. Eller nåt. Sånt. Hm... Hur var det nu egentligen?

Hovis: jo atteee... äh. Du står ju en meter ifrån mig.

Eller hur Jeanette! Härligt var ordet!

Irene sa...

Hovslagaren, jag blev lite nervös där ett slag att du inte skulle kunna knyta ihop det på slutet. Jag menar, en kommentar som tar omvägar över svensklärare, antal paranteser, Mona och ändå landar där den ska, den är värd all respekt!

för övrigt tror jag du bakar väl så goda bullar som jag!

Lotti sa...

Irene! Meeeen. Nu är han ju så uppblåst att det knappt går att prata ordentligt med honom.