torsdag, mars 04, 2010

Meditera mera

Jag ligger i jobbets massagestol, och ja jag vet att jag borde meditera eller nåt, men nu har jag precis laddat ner en bloggapplikation och då måste jag naturligtvis prova den.

Idag har jag varit på besök hos en sjukgymnast. Hon sa att jag har en S-kurva på ryggraden och var förvånad att jag inte visste om det... Sen sa hon att den där kotan som sitter snett troligen hoppade dit när jag ramlade av Monte för tre år sedan. Och så fick jag jäkligt jobbiga övningar som jag ska göra varannan dag. På frågan "Vill du boka in en ny tid direkt eller vill du ringa själv" svarade jag med ett garv varpå sjukgymnasten klickade upp sin bokningskalender och torrt konstaterade att hon brukar få den reaktionen. Jamen, vem fasen gör läxorna om det inte kommer något prov??






Igår var det vår i skogen, vänner!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Bitte sa...

Mn det låter ju bra, men usch, men bra. Här mediteras icke. Jag har en arbetskamrat som snorar och hostar hel (vi talar HELA) tiden. SnorhosthossnorhosthosHOSTsnorhosthostsnorHOST, typ. Och två arbetskarater som brottas på dörrmattan. Och en arbetskamrat som försöker sova. Och en som ligger och väntar på att gripa in i brottandet. Och slutligen en som jobbar.
Naprapater är bra men jag tycker att dom är helt ute och reser när dom föreslår att man ska tänja och kämpa hemma, på egen hand. Risken är ju att rygger blir som ett S fast åt fel håll. (Himmel vilket intelligent inlägg det här blev.)

Jeanette och Dino sa...

Åh, tänkt när man kan bada i vatten istället för i snö!

Lotti sa...

Ehm...Bitte, vad jobbar du med?

Och Jeanette (eller var det Dino?)- vatten som vatten ;)