tisdag, mars 02, 2010

Det är O:et i A:et som gör ´et

...eller hur det nu var...? Jag menar bara att det är kommentatorerna som gör bloggen. Eller hur! Annars skulle man väl skriva noveller till Damernas värld eller nåt.

För övrigt har jag en hund som ligger på golvet och förnöjt tuggar på ett ben som luktar skunk, två kissar av vitt varierande storlek som leker med varsin myntamus, två hästar som ligger och sover i den nyhalmade ligghallen och en häst som står ute i hagen och mumsar hö. Hovis och tonårsdotter (va, har jag inte sagt att jag har en tonårsdotter???) hjälper vännen med hästarna och glassmaskinen lovar att glassen är klar lagom till att de kommer hem.

Typ så.

5 kommentarer:

Hovslagaren sa...

oohh va dä låte baaa! Å de e aa:et i b:eet som jö de!

Irene sa...

Inga kissar, inga hästar, ingen hovis och ingen tonårsdotter - men för övrigt håller jag helt och hållet med!

Ja just det glassmaskinen står inne i sitt skåp och gör inte sitt jobb alls, den får kanske komma ut ikväll? För idag kommer sonen, som är i Sverige på permission, hem! Han är förvisso inte tonåring han heller, men bra att ha ändå.

Lotti sa...

Va! Har du ingen hovis??? Men staaaackars dig... ingen hovis... vilket öde.

Fast det förstås, du har en hemvändare, och det är klart att grabben ska ha glass!

Och hovis- det finns inga a:n i b:n! Men jdet är svårt att hålla reda på, jag vet. Tur att du har mig :)

Anki sa...

Ja det är härligt med tonåringar,hon har ju samma natt tider som ni har, läste att tonåringar somnar runt midnatt och borde få börja skolan vid 10 tiden för att kunna få alla sina sovtider som ska vara c:a 8-10 timmar. Ha de så bra. Krama alla i familjen.

Lotti sa...

Madde?? Neeeej då. Hon går och lägger sig senast klockan åtta varje kväll. Middagen (som självklart serveras enligt tallriksmodellen) serveras aldrig senare än klockan sex, och vi ser bara på barnprogrammen. Alltså, jag vet inte hur du har uppfostrat dina tonåringar, men så funkar det här!

:-S