lördag, mars 20, 2010

Barnfunderingar

Jag har så j...a ont i RUMPAN!!

Här rider man inte på ett år och så bara för att man skrittar lite ska man ligga ner vid matbordet i tre dagar! Nej, rumpan måste obönhörligen härdas det är klart.

Men, hur gör man det?

Goaste vännerna från södraste 08-regionen är här och hälsar på. Eller ja, de köper en gård. Men jag väljer att lägga fokus på hälsa-på-delen, jag. De har ungar. Och då kommer jag liksom helt osökt in på att det finns både för- och nackdelar med ungar. De dreglar. En klar nackdel. En klar! Men de ger oss vuxna en utomordentligt giltig ursäkt att åka på äventyrsbad och förlusta oss. Himla bra, om ni frågar mig. En klar fördel om man jämför med fyrbenta underåringar, som jag ju annars föredrar. Jag tror det är det där med gemensamt duschrum som det faller på. Eller vad tror ni?

Kram på er!

- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Åh äventyrsbad, sådana gillas skarpt! =)

Irene sa...

Jag tror ju inte heller att Dallas hade gjort sig i en sån där vattenrutschbana! Men ett jädrans splash hade det blivit om han hade kastat sig rakt ut i bassängen!

Lotti sa...

Äventyrsbad i all ära. Men jag höll nästan på att dränka mig i forsen!

Tänk vad skoj att simma runt med Dallas i vågorna :)

Bitte sa...

Och när du skriver så vaknar en hel drös med minnen/känslor:
1) himmel vad det var länge sen jg använde en mankborste annat än till vindrutan.
2) himmel va det är länge sedan jag tog tyglarna,
3) himmel vad det är länge sedan jag gungade fram i en samlad galopp.
4) himmel vad det är länge sen (men inte SÅ länge sen) jag simmade mig trött.
Himmel vad jag längtar efter allt det. Skule t o m kunna tänka mig att längta lite efter ridsår...

Lotti sa...

Bitte, vad hindrar dig? Det kan väl aldrig vara toaborsten?

Anki sa...

Det är härligt med ungar, du får väl se till att få låna dom lite sedan när de har flyttat närmare er. Kram