onsdag, april 29, 2009

Jag var på gång!

Hrmpf :/ Om ni undrar över invasionen av *** i min blogg, så beror det på att det är det enda sättet att få in ett mellanrum mellan styckena?! Jag säger bara QUE??

***

Jag tyckte jag var på gång riktigt bra med den här bloggen. Dagliga uppdateringar, fina bilder.

***

VAD HÄNDE??
Jag jobbar. När jag inte jobbar springer jag på utbildningar (ja ja JA, jag är tacksam för att jag får fortbildning). När jag inte springer på utbildningar sitter jag på en pall och tittar på när min snygga snygga DUNDERSNYGGA unghingst (ja, ni läste rätt. En raskt ökande grad av snygghet har medfört ett officiellt upphöjande från den smått degraderade, och inte så lite av mattes "tiden-går-så-jävla-fort-noja" influerade, titeln "fölis" till det mer respektingivande, gentemot grabben i fråga respektfulla och rättvisande: UNGHINGST) betar. När jag inte tittar på när min UNGHINGST betar, försöker jag ta igen lite sömn. Det är ett rafflande liv man lever!
***
Idag är det den 29:e april. Den 9:e maj åker Dallas på kollo i fyra (4!!!) månader. Det är 11 dagar till den 9:e maj. Alltså, brukar man inte få ha "ungarna" hemma till de är minst sexton innan de ska hålla på och flytta hemifrån??!! Stå på egna ben och greja. Va fasen ska DET va bra för?? Man bara undrar... :(
***
Det skulle vara bra om den himla hagen kunde bli färdigstängslad så man åtminstone slapp HÅLLA i hästen när han betar... Så man kunde gå in och blogga under tiden. Hur får man hagen att fatta att den ska stängsla färdigt sig?? Pratar man "hagska" då eller? Eller säger man till sin hovslagare?
***
Hörrni! Jag känner en hypokodriker av... ja vad ska vi dra till med... typ 6:e graden på en tiogradig skala. Ni vet: "Duuuu, jag hamrade mig på tummen igår. Nu är den blå. Tror du vi måste dra ut den??" Eller. "DuuuuuuUUUuuuu, det gör lite ont i knät när jag har hukat mig i tjugo minuter. Tror du korsbandet är av?" Alla har vi väl följt nyheterna den sista tiden. Jag har bara väntat. Bidat min tid och väntat på att h*n ska komma:
"Duuuu, har du hört om den däringa svininfluensan?"
Ja, det är inte lätt att vara kondris när det är PANDEMI på gång!! :)
***
Igår tog vi med Dallas hem. Det är i alla fall en promnad på en och en halv kilometer en väg. Det är det längsta han har gått från gården. Så nu har han fått titta på sin nya hagen. Jag tror han tyckte den var fin. Och god. Och så gick han förbi en vacker liten dam i passande ålder och ras, hon var mycket imponerad! Tacka f*n för det. Jag skulle också vara impad om jag var ungsto och fick syn på den vackre pojken.
***
Nej, nu MÅSTE jag försöka få i mig frukosten.
Bloggtips: Fugly horse of the day. Länk i min blogglista.

2 kommentarer:

Marie Nilsson sa...

Hej!
Tack för kommentaren i bloggen! Egentligen är jag en notorisk motståndare, eller har i alla fall varit till bloggande och sånt som vänder ut och in på ens liv och tankar...men, men what the h**l liksom.... Ibland vill man ge sin version av något eller bara bli av med överskottet i hjärnan....
Jag länkar gärna till din blogg om det är ok??
Ska också läsa den när jag steriliserat katt klart idag!!
Ha en bra dag...
Marie (ibland Jane Doe och ibland Bitterfittan i Westernbloggen)

Thomas sa...

VA? skulle JAG vara hypodokodrikiter?
Som när du tyckte jag skulle sluta klaga över smärtan i fingret! "Sluta gnäll, det är ju bara en liten sticka, den är säkert inte ens kvar."
LITEN???????
Stickan som satt under nageln mätte 17 mm!!
Klart man inte tycker det är superkul med en "mördarsjuka-pest-pandomini-los gigantes" på gång! När galna ko-sjukan härjade som värst slutade jag äta kött. När fågelinfuensan var på ingång hade jag fågelskräck och tyckte det här med att mata fåglar på balkongen var en MYCKET dålig idé!