tisdag, april 21, 2009

Nu är vi på banan (som typ ridbana, inte som frukten) igen!

***


Sedan tävlingen har träningen gått ut på att Dallas har fått vara ifred i hagen, vila hjärnan och kroppen efter den enorma påfrestning som tävlingen utgjorde (läs: sedan påsk har det varit så FÖRBANNAT mycket!! Från att vi skulle mjukstarta jobbet och jobba lite lagom långa dagpass, blev det helt plötsligt fullt schema med dygnsturer! Det är visserligen kul, men det blir ju inte så mycket tid över. Dessutom är det deklarationstider och så är ju tonåringen här. Och då vill man ju inte gömma sig i stallet utan vara med henne. Så- vi har dumpat Dallasponken i hagen. Slängt åt honom lite mat och kanske borstat något tag någon gång i veckan. Han har skruttat runt i hagen med polarna helt enkelt :) ) Men idag hade jag bestämt mig för att spendera ordentligt med tid med min lille häst. Så först har vi lekt i hagen. Jo, faktiskt! Det var skitkul! Jag vet egentligen inte om det var roligast att springa runt i hagen och leka unghäst eller om det var Dallas obetalbara MIN som utgjorde den djupaste källan till underhållning: "Ähh matte. Du är medveten om att du bara har TVÅ ben va? Och att det där benen du har upptill inte är till för att gå på?? Hallå matte! Du KAN inte bocka. Här, jag visar hur man gör!" Ha ha!



Sen har vi varit på promenad med betespauser. Det är hög tid att vänja in Dallas på gräs, han ska åka om tre-fyra veckor. Det här är ett problem eftersom det inte direkt finns något gräs... Men han får beta det som finns i dikeskanterna. Vi har träffat två afrikanska dvärggetter- en svart och en röd. Det var av någon outgrundlig anledning fullt naturligt att träffa två getter mitt i byn, tyckte Dallas. Får mig att börja fundera på det här med reinkarnation... hm. Undrar om Dallas var getbonde i sitt förra liv??



Lite massage gjorde gott efter alla nya intryck, kanske mest för matte som insåg att hon längtat efter sin lilla fölskrutt. Jag kan inte fatta hur fint han har tagit sig i kroppen. Han har stuckit iväg den här senaste veckan bara! Jag ska ta lite nya bilder. Eller kanske be Petra... skulle ju vara kul om de blev lite fina.

Ponnyn i hagen satte mig på priv riktigt rejält idag!! Han skulel trängas och springa över mig och gå iväg och göra precis som HAN ville. Då blev jag förbannad, och då blev han spak. Hi hi. Lilla Walle.

Inga kommentarer: