onsdag, april 01, 2009

Det händer grejer

Monte njuter av friheten!


När sommaren väl kommer bör det ha varit en ytterst händelserik vår för lille Dallas. Nu tränas det så det ryker om oss, snart (JÄTTEJÄTTESNART) är det tävling, och sen ska Dallas åka till Bassholmen. Det ska bli hur spännande som helst. Det blir en ganska lång transport dit, och så flottfärd (!!) över till ön. Det känns himla bra att kunna ge honom en riktigt lång och skön sommarvila efter vårens alla prövningar. Sommarlov på Bassholmen, 70 hkt mark varav 40 är rent bete, möjlighet att bada i havet, ett helt jättegäng (ca 20) gäng med kompisar att busa och bråka med. Låter det lockande? I så fall är det betessläpp i maj! Det enda molnet på sommarhimlen för Dallas del är att han MÅSTE upp i hull innan han kan åka.


Igår fuskflätade jag Dallas man. Det var inte utan sorg i hjärtat, för det där med att manen ligger lite hur som helst och på båda sidorna om halsen är lite typiskt föl. Att fläta över manen, att tvinga över den på en sida, är ett litet liiiiitet men ändock (vad konstigt det ser ut?? Ändock? Än dock? Endock? Nä, va fasen hur skriver man???) noterbart steg in i vuxenvärlden. Jag kan rapportera att det INTE var populärt! Han gillade det inte alls, trampade runt och tramsade sig. Han har lite trams på kontot att plocka ut, så man får väl se genom fingrarna. Värst var det med luggen- skitsur blev han. Hi hi.


Jag ska snart iväg på möte inför det nya jobbet. Kan också bli spännande. Jag har ingen aning om när vi ska börja jobba skarpt. Hur mitt schema kommer se ut. Vilka mina arbetskamrater är. Eller vem vi ska jobba runt. Jag vet vem min chef är, det är ett plus.


SHIT!! Nu ringde mamma och sa att hon och pappa kommer IDAG! Vi har inte lyft ett finger här hemma på två veckor, det är SÅ stökigt. Jag måste STÄÄÄDAAAA!!! AAAAhhhhh!!!


Fast, ja vad kul!! :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det första jag gör när jag kommer hem från jobbet är att titta om du har skrivit något. Hälsa så gått till dina föräldrar. Kram Anki

Lotti sa...

Vad glad jag blir! Kram!