måndag, april 06, 2009

Mamma och pappa :)

Mors. Idag åkte mamma och pappa hem. Jag har tjatat och tjatat om att de ska komma och BARA hälsa på, inte jobba. Så den här gången tog de varken med verktyg eller arbetskläder. Men... det funkar att jobba i finkläder också! Tomten har blivit krattad, alla grenar staplade på hög, växthuset är rengjort, pärlspont spikad och grundmålad i trappen, gurka och squash förodlat, företagets bokslut såväl som både min och Thomas deklaration (inkl. renoveringen av lägenheten) klar, nya vitvaror inhandlade och kattlucka insatt. Allt detta på tre dagar! Helt otroligt.... jag fattar inte att de orkar. Varje gång de kommer drar de in som en virvelvind, ordnar upp i våra liv, peppar oss att orka fortsätta, kämpar och sliter. Och varje gång de åker sitter Thomas och jag här ödmjukast fyllda av tacksamhet och saknad. Idag fick jag frågan om jag har några drömmar. Jag drömmer om att kunna köpa en gård tillsammans med mamma och pappa. Inte för att de ska jobba. För att det är mysigt när de är här. Det är hemtrevligt och tryggt. Och vi saknar dem alltid när de åkt.

Trollis har äntligen fått sin kattlucka. Den är i minsta laget. Eller kanske mer troligt, han i största laget. Tur att han är stor och stark så han orkar dra igenom rumpan: "Hiiiiiieeee!!"

Dallas har åkt transport idag. Med mellanvägg. Alltså, jag har ju inte det allra mest utvecklade hästögat, men nu kan jag i alla fall se att han tagit sig fint. Han har blivit stoooor! Och så har anmälningspappren från Bassholmen kommit! Nu vet vi att det säkert blir av! Jag är nästan lite avundsjuk på honom. Jag skulle lätt vilja bo på Bassholmen i sommar!

Emil är märkligt halt. Han har slickat sig i vänster baktass någon vecka och vi har letat och letat men inte hittat något. Så i lördags blev han blockhalt på VB. Jag fick BÄRA upp honom för trappan på kvällen. Lilla snuttegubben. Sen på söndagen var han lite bättre och lagom till att han hoppade ur bilen hos veterinären på söndagsmorgonen var han hältfri! Så har det kommit och gått, eller egentligen är det så att det har kommit när han har legat still en stund och gått över när han rört lite på sig. Men så idag böev han plötsligt halt på HÖGER bak! Hoppade på tre ben några meter och sen plötsligt var det borta. Skit skit och dubbelskit. Jag får ringa till Vara imorgon, så får de göra en rejäl hältutredning på honom.

Har jag sagt att vi köpte nya vitvaror i helgen? Ny kyl/frys och tvättmaskin!! Och för en gångs skull behövde vi inte ta det billigaste, utan lite mer kvalitet. Nu står det nya här hemma, och det känns så himla kul! Hur många vuxenpoäng är det? När man har shoppat både kläder och vitvaror samma helg, och man är gladast för vitvarorna??

1 kommentar:

Thomas sa...

lätt 10 poäng av 10 möjliga