onsdag, april 15, 2009

***




Morgonen har varit mulen, men nu har solen tittat fram. Ambivalent som jag är till min natur kan jag inte bestämma mig om jag ska börja dagen med att städa eller ta hand om Dallas. Är i vanlig ordning inte färdig med frukosten, fast jag jobbat på det i två timmar. Hur lär man sig att äta på morgonen?? Tips? Någon?


Förresten: kolla HÄR om ni vill se lite bilder från tävlingen.

Vi har vår alldeles egna deckargåta här i byn. Några av grannarnas brevlådor är tillbucklade, mycket av bucklets karaktär pekar mot att någon backat in i dem med en bil. En vit bil. Det vet vi pga det vita lackskrap som etsat sig in i plasten på en av lådorna. Etsat sig fast på ett sätt som talar för att lackskrapet liksom gnuggats dit med lite kraft! En sån kraft som ju blir när man backar in i något så förhållandevis fragilt som en brevlåda med något så förhållandevis kraftfullt som en bil. Just detta med det vita lackskrapet är alldeles utomordentligt spännande eftersom ingen utav oss här i byn äger en vit bil. Men! Och nu ska ni få höra: En av grannarna hade igår noterat hjulspår som kom från VÅR tomt. Ja jösses, det är så spännande så man får kill i magen!!


Brevlådor: Kan man köpa dem på Jula?


***

Här en en annan deckargåta:

Den som kan tala om vad det är får en puss!



3 kommentarer:

Åsa sa...

Jag ska tala om vad det är. ÄCKLIGT! Pöss på däj mä

Lotti sa...

Din gamla vä´chötte!!

Thomas sa...

Nja gällande hjulspåren så tycker väl jag att de inte går upp mot vår tomt. Snarare så har ju lådorna blivit påkörda från ANDRA hållet! Som vanligt är vi lite smarta som säger att det var vi. Tar på oss skulden, står med mössan i handen och betalar skadorna (jösses vilken kostnad! IRONIN FLÖDAR). Vips så slipper grannarna fundera, misstänka och prata bakom ryggen om vem det kan vara och vi raderar risken att VI skulle bli misstänkta och illa omtyckta som inte talar om att det var vi... Nu var det ju inte vi men värre saker kan man ju ta på sig skulden allt för den goda fridens skull!
Vad det är? Vet du själv eller? Pollen kanske?