måndag, november 30, 2009

Alltså, jag är så förbannat trött. Hela tiden, hela tiden. Och så har det varit tio RIKTIGT jobbiga dagar. Så, jag orkar inte skriva bra ochf int och lägga till bilder och så där. Men om utifall att det finns någon därute som undrar:

  • Jag har klippt av mig håret. Eller ja, rätt mycket av det.
  • Dallas är jättemycket bättre.
  • Min fantastiska svärfar har grejat el till stallet. Utebelysning. Så man ser höbalarna, vattenkaret och ner i hagen när det är mörkt. Lysrör och nattlampor i ligghall och på uppställningsplatsen. Lotti är glad och nöjd.
  • Jag glömde äta idag igen. Nu dundrar Ponnyexpressen fram i min skalle, och ja jag vet- jag får skylla mig själv.
  • Bara för att jag glömde äta tog det typ tre gånger så lång tid som vanligt att betala räkningarna och fixa bokföringen. Och ja, mina räkningar kommer bli betalda en dag för sent den här månaden för jag jobbade från fredag morgon till söndag kväll, och idag har jag suttit i möte.
  • Jag stannade till på OKQ8 idag för ibland när jag bromsar in kraftigt eller svänger lite hårt så lyser (lös) min oljelampa. Och ja, oljetanken var tom. Så tom att det ekade där inne. Snäll man på macken hjälpte mig. Och nu har jag lärt mig, att dra upp den där långa stickan ibland och kolla om det är något klet i änden. Så nu känner jag mig som en korkad, tinderögd BRUD!
Nåt åt det hållet. Nu fryser jag och tänker krypa ner under en fårskinnsfäll i soffan, vänta på att Thomas kommer hem med den obligatoriska oh-shit-Lotti-glömde-äta-och-nu-är-hon-skithungrig-så-der-är-bäst-jag-handlar-för-annars-blir-hon-väl-hysterisk-om-jag-skulle-råka-prata-för-högt-pizzan och kolla på det sista avsnittet i min Grey´s anatomy dvd-box som jag fic i födelsedagspresent.

8 kommentarer:

Ann-Louise sa...

=D Mycket känns igen =D
Skönt med ljus eller hur!?!?? Som en befrielse med tanke på att det nästan är mörkt dygnet runt nu.
Mina räkningar ska få sig en duvning NU. Vet inte var de sista dagarna i denna månad tog vägen - snipp snapp snut så var november slut! I o f s skönt med tanke på att det är en gråmånad....

Lotti sa...

Ljus! LJUS!!! Alltså, jag tror egentligen inte att det finns något bättre. Jag hatar pannlampa. Pannlampa är att vara omgiven av mörker, och mitt i detta mörker nätt och jämt lysa upp så att man ser vart man är på väg. Utebelysning är att vara OMGIVEN av ljus. Kramad liksom. Mycket bättre. Det ser alltid så mysigt ut på dina bilder av grabbarna ligghall. De har sitt lilla upplysta hus :)

Larsson sa...

Jag gillar också ljus! Visserligen har jag inga hästar men uppskattar ändå en schysst utebelysning. Blir liksom lite enklare att hitta bilen då ;)

Ingela, Zeb och Indy sa...

Hoppas pizzan var god!! :)

Anki sa...

Conny är oxå nöjd med belysningen, roligt att ni blev glada för hjälpen ni fick, vi får kanske se några bilder sedan när du känner att du orkar och har tid. Kram kära svärdotter.

Lotti sa...

Men Larsson då! Du kan få låna min svärfar så ser han till att du aldrig behöver leta efter bilen igen ;)

Lotti sa...

Alltså pizzan var pizza. Pizza är liksom bara gott om man håller konsumtionen till ett minimum. Så är inte fallet i vårt hushåll, och så blir det bara... pizza.

Bilder ja. Jag får försöka klämma in det mellan julstädning, massage och jobb imorgon. Eller kanske inte. Nästa vecka?

På fredag fyller brorsan 50! Jösse namn!!

Anki sa...

Hälsa så mycket till Rickard från oss.