fredag, november 20, 2009

En moders trygga famn...



Kan ni tänka er att det nästan... NÄSTAN... var jag, moi, lila jag som skulle bli tvungen att laga maten idag! Jisses, vilken tur att mamma hann komma och rädda upp det hela. Mmmm... nu känns det bra i lilla maggen.


Vad som inte känns bra alls är att min ögonsten, mitt hjärta, min kille, min hingst är blockhalt. Jag menar jätte-jätte-jättehalt! Han har så ont så ont. Vill inte stödja på benet, är svullen och dan. Och inte fick vi någon tid till röntgen idag så han måste vänta till måndag. Jag säger er, mina vännner, att jag tackar min lyckliga stjärna att jag har ett stall att stänga in honom i. Faktiskt så har vi delat av ligghallen, så han kan stå inne med möjlighet att titta ut i hagen och de andra två kan gå ut och in som de vill. Men bara för att, så får de också sitt hö i sin halva av ligghallen. De får faktiskt lov att hålla sin vän lite sällskap när han är ledsen.

Nu håller ni tummarna att han har en hovböld och inte en fraktur!

7 kommentarer:

Jane sa...

Nääää, hur går det?? Vad gjorde han då???
Ett jävla skit när det händer saker...

Lotti sa...

Tja du. Vem vet?? Ena stunden inget, nästa blockhalt. Vad som hänt däremellan?? Han har taskig hovkvalitet, och har haft en del problem med uppackningar och bölder.

Jag vågar knappt tänka tanken... men... fång?

Nåja veterinären vart inte klok på det heller, men han trodde i alla fall inte på fraktur. Boxvila, våtvarmt omslag, butta och röntgen på måndag. :-/

Larsson sa...

Vilket elände! :(

Håller alla tummar jag har för att allt löser sig på bästa sätt!

Lotti sa...

Det tackar vi för. Både jag och Dallas :)

Ingela, Zeb, Indy sa...

Usch vad jobbigt! Jag håller tummarna att det inte är något allvarligt!

Jane sa...

Lycka till nu då, håller tummarna!!
Jane

Lotti sa...

Det blir ganska många tummar! Perfekt. Då har vi oddsen på vår sida.