fredag, oktober 23, 2009

Den bruna årstiden

Sen vill jag bara tillägga att den som säger att de älskar hösten är LURAD!! Hösten är jättemysig och gullegulllig och fiiiin i... typ en KVART i relation till hur lång tid det tar till det är vår igen. Mellan mitten av september och början av oktober är hösten en tid av färgsprakande lövverk, behagliga temperaturer, rätt mycket solsken och frisk luft. Så kan det gärna vara året runt för min del. Men NU!! Allt är brunt. Löven är bruna, och när de sista bruna löven trillat av står de brungråa träden kvar alldeles nakna. Hela dagen är någon slags brunaktig skymning, tills det blir mörkt och då är det... svart, vilket ju ligger ganska nära brunt i färgskalan. Det är äckligt milt, varken varmt eller kallt, men rått och brunaktigt i luften. Går man ut i hagen en vända måste man tvätta bort all brun smuts från kläder och skor. Sist, men allra brunast är leran. Den förbaskade, halkiga, lortiga, geggiga och BRUNA leran!!


Mene.. vi får säga så för idag för jag måste ut i leran och fodra mina leriga hästar :-/

6 kommentarer:

Larsson sa...

P R E C I S så är det!!!

Anki sa...

Hösten är inte så rolig, hoppas att vi iallafall får en riktig vinter iår!!!

Lotti sa...

Att NI får eller att VI får?? För du vet att ni kustbor har liksom ert eget väder :)

Anki sa...

Ni har ju alltid mycket med snö och jag hoppas att vi oxå får det.

Ingela, Zeb, Indy sa...

Haha, jag gillar till och med den bruna delen av hösten! Tycker det är vackert på något ödsligt vis. Men leran är lite jobbig, det kan jag erkänna :)

Lotti sa...

Ja gôsa dar... Fôlk´nte kloke *skakar på huvudet*