fredag, september 11, 2009

Uschligt värre.

Uäck! Jag mår inge bra idag. Darrig, och seg och mår lite illa. Satt hos grannen och drack åtminstone ett glas vin för mycket igår kväll... Glad i hågen började jag dagen med ett träningspass och höll på att kräkas på slutet. Försökte vila lite, men det är fasen 0möjligt att slappna av när det vänder sig i magen. Vattnade i växthuset och röjde lite sly i hagen, men orkade bara en timme. Gick upp och bakade en kavring. Varför? För att göra min älskade man glad. Jag hade tänkt baka en igår, och när jag inte hann blev han så besviken. Nu väntar i alla fall en nybakad kavring på honom när han kommer hem efter en hård och lång arbetsdag. Det kan han vara värd. Han sliter för sin familj. Att jag inte hann baka bröd igår berodde på att en annan granne störde mitt väl utmejslade men tajta dagsschema. Jag skulle i godan ro spatsera förbi hans gård men hans hundar skällde ut mig och Emil och grannen såg en chans till träning. Så han ropade till mig att vänta lite, och sedan stod vi och pratade i en och en halv timme medan hans vovve tränade sig på att slappna av fast det stod en annan vovve utanför. Mycket trevligt, men ödesdigert för dagsschemat som sagt. Skit i det, man får unna sig lite trevliga stunder. Fast idag hade jag ju tänkt ta igen det, och nu är klockan redan halv tre och jag måste iväg till jobbet.

Fortfarande ingen ny hage stängslad. Sly under eltråden ej röjd. Inget hö hämtat. Ingen transport målad. Blä blä dubbelblä.

2 kommentarer:

Thomas sa...

Jag blev JÄTTEGLAD för brödet! Det godaste jag ätit!
Tack tack tack tack!
Puuuuuuuuusssssssss!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Usch, det är hemskt att må illa! Hoppas det går över riktigt snart!