torsdag, september 10, 2009

Hurtbulle

Försöker mitt allra allra bästa att komma ihåg att "det är insidan som räknas" och allt det där, och gör ett ryck med att blåsa liv i bloggen. Jag börjar med att tala om att jag var helt sjukt effektiv igår. Gick direkt från jobbet till mataffären och gjorde lite nytta där. Fortsatte till Rosén och försökte få dem att göra lite nytta också. Det gick så där. Jag skulle ha 45 hagstolpar, kom hem med 43. Det hade varit sämre om jag kommit hem med 39! Allra sämst hade det varit om det tagit 40 minuter att inhandla 39 stolpar istället för 43! Svängde in på uppfarten 9,40. Hade lovat att ligga avklädd och redo för mangling på bänken 10.00. Shit! Öppnade bildörren för att ta ut matkassen varpå minst 39 av de 43 stolparna rullade halvt ut. Tänk att det tog personalen på Rosén 40 minuter att lasta in 43 stolpar i min bil, och mig endast 4 minuter att lasta ur dem och stapla dem snyggt vid uthuset. 9.45 in i huset- shit shit shiiiit- in med mjölken, in i duschen, springa upp för trappen, på med trosorna. Jäklars- råkade ta nödtrosor, av med dem, på med respektabla trosor, inte glömma byxorna, in i bilen, 70 kmh genom byn, upp på bänken av med brallerna och... slappna aaaaaaav. Om det var skönt? Skönt med benmassage? Ha ha- inte mycket. Nå, hem. Slänga ett öga på arbetet med gjutning av grunden, plocka plommon, klappa vovve, koka kräm, pussa vovve, baka kavring, leka med vovve, fika, skura diskmaskinen (fy f-n vad ä.c.k.l.i.g.t), dagens höjdpunkt- skogen med Emil, hem, ut och åka med transportens nyrenoverade bromsar- 8 mil. Hem, äta mer kräm, titta på idol, stupa i säng.

När jag var i skogen kom jag på att vi aldrig tar några fina bilder på Emil längre. Det är liksom bara hästar hästar hästar. Å, och Thomas som tagit såååå fina bilder på Emil genom tiderna. Jag tror jag ska rota fram några när jag har tid så ni får se. Jag tog i alla fall med lillkameran till skogen, och det blir ju alltid rätt suddigt när det är jag som håller i spakarna. Skit i det- jag orkar inte lära mig hur den funkar.

Ska husse med eller?

Jag kommer, måste bara hålla tungan (läs: benet) rätt i mun!

Skönt att sola ansiktet


Skogen är bra. Tuggbenspaus i skogen är bättre.




Tänk vad det är fint med avtryck.



Jag smyger på dig!

Glad hund!




Hooooiiiee! Den sitter fast!

Inga kommentarer: