torsdag, september 17, 2009

En liten Biff


Monte och Biffen. De gillade varandra. För det mesta...


Dallas storebror och Montes kompis. En fantastiskt vacker svart valack, med stjärn i pannan och bus i sinnet. Biffen har haft och kommer alltid ha en alldeles egen och speciell plats i mitt hjärta. När vi var alldeles nya i Petras stall och för första gången skulle få följa med på uteritt fick jag låna Biffen. Han bar mig så snällt och tryggt genom skogen fast han bara var fyra år. Stabil, trygg och en lekkompis till både unga och gamla hästar. Biffen var den allra första häst som lät mig klappa honom när han låg ner.


Nu ska Biffen få beta och busa på grönare ängar. Jag hoppas att han träffar Monte där.






Very hot- Biffen- kommer att lämna ett enormt tomrum hemma i hagen. Mina tankar går till Petra, Joakim och käre gamle Carito som måste fortsätta utan honom, men berikade av sina minnen av en underbar häst som hade ett gott liv.

3 kommentarer:

Thomas sa...

usch.. jobbigt att de måste ta bort honom.
Vad fint du skrivit och vilka underbara bilder du letade fram.
"Los Biffos locos" Mitt egna smeknamn på rackarn..
Snyft...

Kicki sa...

Usch va trist! Han var ju en sån vacker häst. :(

Lotti sa...

Ja verkligen. Och mysig och go.