lördag, september 12, 2009

Borta bra, hemma bäst?

Mja... imorgon kanske. Eller nästa vecka. Inte idag. Idag är det inte helt nöjt där ute i hagen. Klart. "Vad säger du? Vill du flytta från en gigantisk paradisö, alla kompisar och vidsträckta beten, åka svettig transport i tre timmar till en liten hage med en ny polare som du inte känner? Va? Det låter väl käckt!?"

Idag har vi hämtat hem lillgrabben. Och jag har kommit på att jag ska bli rik på att hyra ut min hingst som terapihäst! Eftersom de var ojämnt antal där ute skulle en få åka själv över på flotten. Dallas. Han åkte själv. Och sist. Sa inte mycket om det. Väl över på fastlandet möttes vi av skenande hingst som ville tillbaka. Det gick inte att lasta honom, så Dallas fick stå som lockbete. Hingsten sprang ut och in ur transporten som en stolle, men min häst stod och käkade hö utanför. Då kläckte jag den briljanta idén att lasta den olastbara hingsten i vår transport bredvid Dallas (som självklart gick raka vägen på transporten, tog en tugga hö och väntade snällt till bommen var på och den andra hingsten lastad brevid. Sedan skjutsade vi hem dem, och när den andre gick av och Dallas fick stå kvar- Tror ni han sa något? Ja fast, okej. Han såg faktiskt lite ledsen ut sedan på vägen hem. Lite besviken. Han hade nog trott att han skulle få med sig sin polare hem, lilla gubben.

Nu står han här hemma i hagen med nya kompisen Birger. De betar sida vid sida, fast om Birger försöker nosa på Dallas sparkar han bakut. Fasen, han har ju knappt kommit över förlusten av sitt sommarliv.




Inga kommentarer: